۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۷۲۹۹۸
استاد اخلاق حوزه علمیه قزوین:

بارگاه ملکوتی حضرت معصومه نگینی بر آسمان ایران اسلامی است

حجت الاسلام شرافتی گفت: بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) و این بانوی بزرگ همچون نگینی بر آسمان ایران اسلامی درخشان است تا بتوانیم با زیارت بارگاه شان به آرامش برسیم.
حجت الاسلام غلامرضا شرافتی وفات حضرت معصومه (س)
به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا شرافتی استاد اخلاق حوزه علمیه استان قزوین در مراسم سالروز شهادت حضرت معصومه(س) که در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام صادق (ع) استان برگزار شد به سجایای اخلاقی این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: حضرت معصومه (س) از  فضایل و کمالات اخلاقی بسیاری همراه بود و پس از حضرت زهرا (س) از جهت گستردگی شفاعت، هيچ بانویی به شفيعه محشر حضرت معصومه (س) نمی‌رسد که اين نشأت گرفته از مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حجت الاسلام عادل ابراز کرد: بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) و این بانوی بزرگ همچون نگینی بر آسمان ایران اسلامی درخشان است تا بتوانیم با زیارت بارگاه شان به آرامش برسیم.

وی افزود: ولایتمداری یکی از خصایص بزرگ حضرت فاطمه معصومه(س) بود و اینکه این بانوی بزرگ مسافت طولانی مدینه تا قم را طی می‌کند به دلیل وفای به عهد به امام و ولی است و این درس بزرگی برای ما مسلمانان در پیروی از ولایت است.

وی در ادامه اضافه کرد: ما در سایه اهل بیت(ع) به عزت می رسیم و حضرت فاطمه معصومه(س) بانوی بزرگی در جهان اسلام است که  عزت و کرامت را برای زنان و بانوان جوان به ارمغان آورده است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و تاسی از اهل بیت امروز افتخار زنان و دختران ایران اسلامی الگو پذیری از بزرگان دین است که هر کدام عظمتی به بزرگی تاریخ دارند.

حفظ حجاب و عفاف موجب عزت زنان است

استاد اخلاق حوزه علمیه استان قزوین حجاب، عفاف و کرامت را از مهم ترین اصولی دانست که زنان و دختران ایران اسلامی در سایه آن به رستگاری می رسند و اظهار کرد: حفظ حجاب و عفاف موجب عزت زنان است.

وی در پایان با بیان اینکه حضور اجتماعی و سیاسی حضرت معصومه(س) در جامعه به همراه حفظ حجاب و عفاف می‌تواند به عنوان الگویی مناسب برای زنان مسلمان مطرح شود، گفت: این امر، نشان می‌دهد نه تنها حجاب و عفاف، مانعی در برابر حضور اجتماعی و سیاسی زنان در جامعه اسلامی نیست، بلکه با رعایت آن می‌توان در بالا رفتن سطح ارزش‌های دینی در متن جامعه حضور شایسته و مؤثری داشت./853/102/ب2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات