۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۷۲۹۹۶
امام جمعه موقت اهواز:

آیت الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی سردار سازندگی بود

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تثبیت آن نقش مهمی را ایفا کرد، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی سردار سازندگی بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت وفات حضرت معصومه(س) و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابراز داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی عمری مجاهدت ها و خدمات بی نظیر نسبت به شیعه و نظام جمهوری اسلامی ایران داشت.

وی با اشاره به این که آیت الله هاشمی یک شخصیت استثنایی در انقلاب است و از استوانه های نظام جمهوری اسلامی ایران بود، ادامه داد: ایشان از شخصیت های بازمانده در کنار رهبر معظم انقلاب بود؛ دوران سختی را در مبارزات انقلاب اسلامی تجربه کرد و از افتخارات حوزه های علمیه در مبارزه با رژیم ستمشاهی به شمار می آمد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان های مختلف در استان خوزستان همچون اعتصاب کارکنان شرکت نفت، حضور استثنایی بود، گفت: آن مرحوم از شخصیت‌های مبارز و معتمدین حضرت امام(ره) بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تثبیت آن نقش مهمی را ایفا کرد و در دوران هشت سال دفاع مقدس پس از رهبر معظم انقلاب بیشترین حضور را در جبهه ها داشت، خاطرنشان کرد: حضور ایشان در جنگ و نقش سازندگی که آیت الله هاشمی رفسنجانی داشت، بی بدیل بود؛ بسیاری از زیرساخت هایی که به سبب دوران دفاع مقدس آسیب دیدند از سوی ایشان بازسازی شد.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی سردار سازندگی بود، ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ایشان اهل خطر و در عرصه هایی که کسی جرأت ورود نداشت، حاضر شد.

وی با اشاره به پیام جامع و کامل رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که برخی ها به دنبال ایجاد جدایی بودند که موفق نشدند و محبت آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به ولی امر مسلمین که به هیچ وجه کاسته نشد، گفت: اختلاف نظر مسأله طبیعی و لازمه اجتهاد صاحب نظر بودن است اما آن مرحوم در مواردی که با ولی فقیه نظری مخالف داشت، نظر ایشان را ترجیح می داد.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید براین که بدخواهان به دنبال تقابل و رویارویی این اختلاف نظرها بودند که الحمدلله موفق به اجرای این نقشه شوم نشدند، ادامه داد: امیدواریم خداوند متعال مجاهدت های آیت الله هاشمی را مورد قبول قرار دهد و قدردان این تلاش ها باشیم./302/9453/ب1

ارسال نظرات