۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۴۷۲۸۴۶
سید حسن نصرالله:

یکی از مردان بزرگ امت اسلامی را از دست دادیم

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی برای امت اسلامی، ارتحال وی را به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت گفت.
سید حسن نصرالله

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با صدور پیامی، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:
إنا لله وانا إليه راجعون

روز گذشته یکی از مردان بزرگ امت یعنی آیت الله شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی رحمت الله علیه را از دست دادیم. وی در این 34 سال برای ما در مقاومت اسلامی لبنان یک حامی و مدافع و ستون بزرگ، پدری مهربان و مدافعی قوی در همه مراحل و شرایط سخت بود.

وی به مساله اصلی امت اسلامی یعنی قدس و فلسطین ایمان داشت، پرچمدار این مساله بود، مقاومی سختکوش در برابر پروژه صهیونیستی در فلسطین و منطقه به شمار می آمد و حامی مطلق ملت و مساله و مقاومت و جهاد ملت فلسطین بود.

فلسطین در تاریخچه طولانی جهادی وی و از دوران حکومت شاه پهلوی مستبد و پس از پیروزی انقلاب مبارک اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی(ره) و در همه مسؤولیت هایی که وی تا زمان ارتحال برعهده داشت، نمایان بود.

ما در حزب الله هیچگاه مواضع ایشان در میدان ها و مراحل مختلف در کنارمان را فراموش نخواهیم کرد و از شادی ما مسرور و از ناراحتی ما غمگین می شد و حتی یک روز از یاری ما غافل نشد.

بنده به نیابت از حزب الله و همه نیروهای مقاومت و خانواده های شهدا و مجروحان و فداکاران و پیروان مقاومت اسلامی در لبنان، این ضایعه را به امام خامنه ای، مراجع تقلید، مسؤولان محترم جمهوری اسلامی و ملت عزیز و شریف ایران تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای این شیخ بزرگ، رحمت و علو درجات و برای خانواده ایشان صبر و پاداش را از خداوند متعال مسالت دارم./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات