۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۷۲۶۸۶
امام جمعه شاهرود:

هزینه در بخش تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه آموزش و پرورش رسالت انسان پروری را در جامعه برعهده دارد و نباید نگاه به این دستگاه و عزل و نصب مدیران آن براساس خط و جناح‌های سیاسی باشد، گفت: هزینه در بخش تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.
امام جمعه شاهرود

به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی ظهر یک‌شنبه در دیدار با جمعی از فرهنگیان شاهرود با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت آینده سازان جامعه ایفا می کند، اظهار داشت: اگر در این بخش به درستی سرمایه گذاری شود در آینده بخش های مختلف کشور نیز تقویت می شود.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش رسالت انسان پروری را در جامعه بر عهده دارد و هر چقدر به این مقوله توجه کنیم که روح انسان را تعالی بخشیم، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده و سرنوشت فردای ایران اسلامی محسوب می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه ائمه جمعه دخالتی در اجرا امور جاری شهر ندارد ولی به آنها نظارت می کنند، گفت: این به این معنا است که باید برای عزل و نصب مدیران فرهنگی با امام جمعه مشورت شود چراکه در قرآن به ضرورت مشورت در جامعه بسیار تاکید شده  و جامعه ای که در آن بین نهادها و سازمان ها و مدیران اجرایی مشورت وجود دارد آن جامعه از رشد و شکوفایی بیشتری بهره مند است.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه گرایش سیاسی در بکارگیری نیروها برای دستگاه های دولتی نباید ملاک عمل باشد، اظهار داشت: آموزش و پرورش دستگاهی است که انسان سازی می کند و مقوله های سیاسی در آن جایگاهی ندارد و شایسته است انتصاب مدیران بر حسب کارکردها باشد و از سوی دیگر معتقدیم نباید آموزش و پرورش را در حوزه تعلیم و تربیت با سیاست پیوند داد.

وی خواستار نظارت بیشتر بر مدارس هیأت امنایی و مدارس امین نشد چراکه در این بین شبه هایی وجود دارد که باید برطرف شود و تصریح کرد: از سوی دیگر نظام آموزش و پرورش نیروهای متعهد را به جامعه تحویل می دهد که برای تحقق این هدف باید سایر دستگاه های دولتی، آموزش و پرورش را مورد حمایت خود قرار دهند و اگر این اتفاق رخ ندهد جامعه متحمل ضرر و زیان های هنگفتی خواهد شد که به راحتی قابل جبران نیست.

امام جمعه شاهرود افزود: وجود روحانیان در مدارس می تواند به تقویت پایه های دین دانش آموزان کمک کند که روحانیان می توانند با حل مشکلات عقیدتی و مذهبی آنها را در راه تعالی دین رهنمود کنند و این مهم می طلبد تا پیوند دانش آموز و روحانیان در مدارس تقویت شود و باید توجه داشت به دست آوردن نتایج مطلوب در گرو همدلی و مشارکت همه اجزای یک جامعه اجرایی خواهد شد.

مشاور اقتصادی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان هم در این نشست از ایجاد تغییر و تحول در بخش اقتصادی این اره کل خبر داد و ابراز داشت: یکی از اقدامات موثر برای بهبود شرایط اقتصادی در آموزش پرورش تبدیل به احسن کردن املاک این نهاد است که برای اجرای آن در ابتدا برنامه ریزی شد تا نسبت به تملک املاک اماکن آموزشی که مالک خصوصی دارند در فرصت مناسب اقدام مناسبی صورت گیرد.

سید حبیب الله میر ابوالحسنی در ادامه تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در راستای رفاه نیروهای آموزش پرورش صورت گرفت تفاهم نامه با شرکت های خصوصی و صنعتی بود تا این افراد بتوانند لوازم مورد نیزا خود را در اقساط بلند مدت تهیه کنند و معتقدیم در آموزش و پرورش باید وضعیت معیشت و رفاه این قشر دلسوز همه افراد جامعه دخیل شوند چراکه آینده ایران فردا در گرو تعلیم و تربیت نسل جدید نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷هزار دانش آموز در ۱۷۳ آموزشگاه  شاهرود تحصیل می کنند، افزود: بی شک کار در آموزش و پرورش بسیار دشوار است و اگر خواهان موفقیت در تصمیم گیری های کلان هستیم باید این امر در سایه تعامل و همدلی صورت پذیرد./101/977/ب1

ارسال نظرات