۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۴۷۲۵۶۷
آيت الله سيفي مازندراني:

مسؤولان در برخورد با متخلفان نجومی بگیر کم کاری نکنند

استاد درس خارج حوزه علميه قم با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص حقوق‌هاي نجومي، گفت: ايشان حقوقهاي نجومي را خروج از ايمان، خط امام، انقلاب و عدالت دانستند و دستور پيگيري آن را صادر کردند.
آيت الله علي اكبر سيفي مازندراني

آيت الله علي اکبر سيفي مازندراني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، با اشاره به اينکه راه باور، تفکر و تعقل است، گفت: در روايات يک لحظه تفکر را از ۷۰ سال عبادت بالاتر دانسته اند، چرا که انسان را منقلب مي کند.

وي افزود: نفسي که به خداوند متعال معرفت پيدا کند، به هيچ احدي وابستگي نخواهد داشت و از هيچ بشري نخواهد ترسيد و صرفا خدا را درنظر خواهد گرفت.

آيت الله سيفي مازندراني در خصوص وظيفه رهبر جامعه اسلامي در مواجهه با موارد خلاف قانون و شرع، گفت: رهبري در اين مواقع دو وظيفه دارد که ابتدا هشدار، تذکر، اخطار و صدور دستور است که رهبر معظم انقلاب اين اعمال را انجام داده اند.

استاد درس خارج حوزه علميه قم با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص حقوقهاي نجومي، گفت: ايشان حقوقهاي نجومي را خروج از ايمان، خط امام، انقلاب و عدالت دانستند و دستور پيگيري آن را صادر کردند.

وي با اشاره به مؤاخذه مجرمان و کم کاري در اجراي دستورات رهبري، گفت: رهبر معظم انقلاب در انجام امور، اهم فی الاهم مي کند و شرايط فعلي نظام و تهديدات داخلي و خارجي را در نظر مي گيرد.

وي با اشاره به توصيه رهبر معظم انقلاب به احمدي نژاد در خصوص صرف نظر کردن از کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري به دليل مصلحت دو قطبي نشدن جامعه، گفت: در برخي مواقع، مؤاخذه مسؤولان موجب دو قطبي و اختلال در اصل و کيان نظام و ساز جدايي زدن و تکرار فتنه ۸۸ و ادعاي برخي مبني بر اينکه فيل هم نمي تواند جلوي قيام ما را بگيرد، مي شود.

به گفته وي، شارع مقدس، تشخيص ولي امر را در تشخيص صلاح و فساد مسلمين محور قرار داد و فرمود ولي امر بر مصلح اسلام و مسلمين ولايت دارد و با بررسي شرايط در هر برهه از زمان، مصلحت اسلام و مسلمين را تشخيص مي دهد.

آيت الله سيفي مازندراني با تأکيد بر اينکه در برخي مسائل تصميم گرفته مي شود که بايد بلافاصله برخورد شود و يا به مرور برخورد شود، گفت: در برخورد رهبري با مفاسد بايد شرايط مصلحت و مفسده اقدامات و حفظ کيان نظام را درنظر گرفت که مسؤول تشخيص آن ولي امر است./1307/ت302/ج1

ارسال نظرات