۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۷۲۱۸۲
آیت الله سعیدی:

تحول آفرینی و تاریخ سازی با اتکا به زنان شاخص انقلابی ممکن است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه بنابر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاریخ سازی و تحول آفرینی با اتکا به زنان شاخص انقلابی ممکن است، گفت: بانو دباغ از الگوهای اصیل و تراز زنان انقلاب اسلامی است.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در مراسم بزرگداشت بانوی مبارز انقلابی مرضیه دباغ با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های زنان تراز انقلاب اسلامی الگو برداری و تبعیت از زنان برجسته تاریخ اسلام از جمله حضرت زهرا(س) است، گفت: بانو دباغ در کنار انجام رسالت مادری به تبعیت از حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) در میدان دفاع از ولایت نه تنها مشوق و حمایتگر مردان بود بلکه خود حضوری فعال در این عرصه داشت.

وی افزود: حضرت معصومه(س) با وجود اینکه جوان و مجرد بودند رسالت بزرگ احیاگری اسلام ناب محمدی را انجام دادند و بانو دباغ هم به تبعیت از ایشان با وجود داشتن فرزندان خردسال برای دفاع از دین خدا راهی زندان ساواک شده و انواع شکنجه های دژخیمان پهلوی را برای به ثمر نشستن درخت انقلاب به جان خرید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه بانو دباغ تنها به مبارزه فیزیکی با رژیم طاغوت نپرداخت، تصریح کرد: این بانوی مجاهد و مبارز در محضر آیت الله سید محمد رضا سعیدی به شاگردی پرداخت و با فراگیری علوم فقهی و احکام در کنار مبارزه فیزیکی با رژیم طاغوت به روشنگری و تبلیغ احکام دینی در میان زنان مسلمان اقدام کرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه بنابر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاریخ سازی و تحول آفرینی با اتکا به زنان شاخص انقلابی ممکن است، گفت: بانو دباغ از الگو های اصیل و تراز زنان انقلابی هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و آیت الله شهید محمد رضا سعیدی معقتد بودند که میدان جهاد علیه طاغوت زن و مرد نمی شناسد و زنان هم باید چون مردان در سنگر مبارزه با طاغوت نقشی سازنده و مؤثر داشته باشند، گفت: رسالت زن انسان سازی است و زنی که انسان ساز شود تحول آفرین و تاریخ ساز خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه بانو دباغ با صداقت حتی پس از شهادت آیت الله سعیدی راه استاد خویش را ادامه دادند، گفت: ایشان از جمله کسانی هستند که به همراه آیت الله جوادی آملی نامه امام خمینی(ره)ر ا در آن شرایط حساس به گور باچف رساندند و پیام تاریخ ساز امام خمینی(ره) را به رهبر اتحاد جماهیر شوروی منتقل کردند و این نشانه شجاعت و ولایتمداری این بانوی مبارز انقلابی است.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: زنان مؤمن با حفظ شئون اسلامی برای پیشرفت اسلام و امت اسلامی تلاش می کنند و یک بانوی مبارز و مؤمن رضایت خداوند را الگوی راه خود قرار داده و در راه بندگی خداوند از ولی خدا و امام امت تبعیت محض دارد و همواره به دنبال روشنگری است؛ همانطور که بانو دباغ به این شکل عمل کرده و با وجود شکنجه های ساواک هرگز میدان را برای دشمن خالی نکرد.

وی با بیان اینکه امروز باید برای زنان جوان الگوهای زن تراز انقلاب اسلامی بازگویی و باز تعریف شود، یادآور شد: انقلاب اسلامی زمانی در عرصه جهانی به یک انقلاب تاریخ ساز و تحول آفرین تبدیل خواهد شد که بتواند زنانی با محوریت شاخصه های تراز انقلاب اسلامی براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تربیت کند./968/202/ب3

ارسال نظرات