۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۷۱۹۱۱
حجت الاسلام منتظری در گفت گوی اختصاصی با رسا:

دولت در پرونده بابک زنجانی همکاری کند/ دستگاه قضا برای برخورد با متخلفان فرد و گروه نمی شناسد

دادستان کل کشور با بیان این که در مرحله دادرسی و فرایند رسیدگی به پرونده بابک زنجانی مسائلی مطرح شده بود که قابل پیگیری است، گفت: قرار شده این موارد پیگیری شود و امیدواریم که دولت هم همکاری کند.
حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور دادستان کل کشور

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان اخیر آیت الله آملی لاریجانی درباره پشت پرده پرونده بابک زنجانی گفت: بابک زنجانی حواشی زیادی داشت.

وی افزود: آنچه که مهم بود و در مرحله اول باید رسیدگی می شد بحث اموالی بود که از بیت المال به خارج منتقل کرده بود و خسارات فراوانی که به بیت المال وارد شده بود، قوه قضائیه در مرحله نخست به دنبال این بود که اموال برگردد و الان هم به همین ترتیب است.

دادستان کل کشور با بیان این که در مرحله دادرسی و فرایند رسیدگی مسائلی مطرح شده بود که قابل پیگیری است، اظهار داشت: قرار شده این موارد پیگیری شود و امیدواریم که دولت هم همکاری کند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهم این بود که چون خساراتی که این شخص به بیت المال وارد کرده به صورت ارز بوده و ارز را از طریق بانک مرکزی به خارج از کشور می توانستند پیگیری کنند، بحث استرداد این اموال جزو وظایف و تکالیف دولت است که مقدمات آن را فراهم کند چون خارج از کشور است.

حجت الاسلام منتظری با بیان این که دستگاه قضایی هر اقدامی بخواهد در زمینه استرداد اموال انجام دهد حتما همکاری بانک مرکزی و وزارت امور خارجه را لازم دارد، ابراز داشت: پیش من هم که آمدند به آنها گفتم و آنها هم خودشان صحبتی کرده بودند در ارتباط با این که همکاری بانک مرکزی را بخواهند تا بتواند به نحوی اموال را بازگرداند.

وی عنوان کرد: امیدواریم که دولت همکاری کند، مهم این است که ثروت عظیم متعلق به ملت که از کشور خارج شده برگردد و احیانا اگر عوامل دیگری با آن شخص همدست بودند آنها هم مشخص شوند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: برای قوه قضائیه فرقی نمی کند که هرکسی می خواهد باشد و وابستگی به هر گروه جناحی داشته باشد مهم این است که جریانات و مسائل شفاف و روشن شود و همکاری صورت گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده انتشار فایل صوتی منتظری و هجمه به حضرت امام و نظام اضافه کرد: این پرونده در حال پیگیری و در مرحله تجدید نظر است./1323/ت301/ج

 

ارسال نظرات