۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۷۱۸۸۸
آیت الله نوری همدانی:

روحانیت هدایت انقلاب را برعهده دارد

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: انقلاب خدمت بزرگی به اسلام کرد و توانست کشور را از زیر سلطه استکبار و استعمار بیرون آورد.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با ائمه جمعه استان قم که به مناسبت دهه بصیرت برگزار شد، با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه، تأکید کرد: نماز جمعه به عنوان یکی از نعمت ها و برکات نظام اسلامی، صحنه ای است که با قدرت علمی و تعهد انقلابی و ارتباط چهره به چهره با مردم، نقش مؤثری در تبیین و ترویج مفاهیم دینی و انقلابی دارد.

وی افزود: این انقلاب که به تعبیر امام راحل(ره) متعلق به همین مردم است، نماد مردم سالاری دینی است و مردم در انقلاب و دفاع مقدس، با نثار جان و خون خود، انقلابی به این عظمت را برقرار کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به وصیت نامه شهدا، خاطرنشان کرد: وصیت نامه شهدای دفاع مقدس نشان می دهد که آن ها به دنبال این بوده اند که نماز جمعه تعطیل نشده و خلوت نشود و در واقع باید گفت که این شهدا، نتیجه و ثمره و تربیت شده مکتب نماز جمعه بوده اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: نماز جمعه، جایگاه بسیار مهم و تأثیرگذاری است و باید به این جایگاه توجه ویژه ای شود، و با مطالعه و علم به اتفاقات پیرامونی و تجزیه و تحلیل مسائل، مطالبی برای نیاز قشرهای مختلفی که در این عرصه عظیم حضور دارند، بیان شود.

وی افزود: منابع اصلی ما ابتدا باید قرآن و بعد نهج البلاغه، احادیث اهل بیت(ع)، صحیفه سجادیه و تاریخ اسلام باشد و ائمه جمعه باید تخصص، مهارت و تسلط کافی به این منابع اصلی را داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نقش روحانیت در قیام 19 دی، عنوان کرد:  قیام 19 دی و هم چنین حماسه 9 دی از مهم‌ترین حوادث تاریخ است که نباید فراموش شود و اهمیت این حوادث به دلیل اینکه مبتنی بر سنت الهی و قرآنی بوده، بسیار مهم است چرا که این انقلاب ادامه و استمرار حکومت انبیا و ائمه است و هدف قرآن از بیان حوادث و داستان های تاریخی، پندگیری و گام برداشتن در مسیر سنن الهی است که نمونه آن را در انقلاب اسلامی خودمان دیدیم و در این انقلاب، روحانیت نقش هدایت انقلاب را برعهده داشتند به طوری که قیام 19 دی به پرچمداری روحانیت شکل گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا کشور از بند استکبار و استعمار خارج شود و با پیروزی آن، خدمت بزرگی به اسلام شد چرا که در آن زمان امام گفتند که دوست نداشتم به فرانسه بروم و قصد داشتم در یکی از کشورهای اسلامی بمانم اما تمام کشورها زیر سلطه استعمار و استکبار بودند و پیروزی انقلاب این کشور را از زیر سلطه آن ها خارج ساخت./872/پ202/ج1

 

ارسال نظرات