۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۷۱۷۳۸

تجلیل آیت الله نوری همدانی از مواضع صریح رییس دستگاه قضا

حضرت آیت الله نوری همدانی از مواضع صریح و شفاف رییس قوه قضاییه و همچنین برخورد قاطعانه این قوه با پرونده های فساد تجلیل کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار دادستان کل کشور با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار دادستان کل کشور با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار دادستان کل کشور با بیان این که قوه قضائیه از ارکام مهم و تأثیرگذار نظام اسلامی است، از شخصیت و مواضع آیت الله آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا تقدیر کرد و گفت: الحمدلله در مدیریت این رکن شایستگی وجود دارد و جای تشکر و تقدیر است به ویژه قوه قضاییه با صراحت و شفافیت حرف زده و اقدام و عمل می کند.

وی افزود: البته کارهای خوب هزینه دارد و ممکن است مطالبی در برابر ذکر کنند اما خوشبختانه کاشما بسیار خوب است و انتظار است که برخی پرونده ها سریعتر رسیدگی شود چون برخی مسائل چند سال است که مطرح است و همچنان ادامه دارد از این رو باید با سرعت بیشتر جریانات پیگیری شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که باید مسائل و مشکلات را ریشه یابی کنیم، اظهار داشت: مشکلات باید از ریشه اصلاح شود مثلا مسأله اعتیاد به دلیل بی کاری و مشکلات معیشتی است که جوانان به اینگونه مسائل پناه می برند.

وی ادامه داد: مسؤولان باید به امنیت، سلامت و معیشت مردم توجه داشته باشند، حقوق گوناگون جامعه و مردم باید رعایت شود، نباید به گونه ای باشد که عده ای گرسنه و عده ای دیگر سیر باشند؛ عدالت در جامعه باید مورد توجه باشد که به تمام معنا انجام نشده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اکثریت مردم از گرانی رنج می برند، ابراز داشت: عده ای هستند که برای آن ها تفاوتی ندارد اما مردم رنج می برند، قیمت اجناس باید در همه جای کشور به یک صورت باشد؛ گرانی مسأله است که باید ریشه ای حل شود.

وی عنوان کرد: جریان پاسارگاد هشداری جدی بود که بعد از سال ها افرادی پیدا شدند که شعارهای نامناسبی بدهند باید ریشه را پیدا کرد که این برنامه از سوی چه کسانی بوده است؛ در برابر مشکلات نباید سست بوده، بی تفاوت باشیم و عمل نکنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: چند سال است که نامه های بسیار درباره حکم دیرکرد داریم که اعلام کردیم حرام بوده و نوعی ربا خواری است، هرچه گفته می شود حرام بوده و جایز نیست بازهم این کار را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: باید برای فرهنگ انقلاب فکری کنیم تا بتوانیم اقداماتی انجام دهیم جریان و توطئه های دشمن تکرار نشود، برخی صحبت از براندازی می کنند که باید متحده بوده و اتحاد داشته باشیم اما متأسفانه نیست در حالی که وحدت لازمه پیشرفت کشور است؛ واقعا این اختلافاتی که وجود دارد برای چیست، اگر وحدت نداشته باشیم نمی توانیم پیشرفت کنیم./1323/پ202/ج

ارسال نظرات