۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۷۱۶۵۵
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

دعوت به وقف دعوت به خیر است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: همواره باید مردم را به خیر، خوشبختی، اعمال خداپسندانه و ماندگار دعوت کرد و یکی از این امور، دعوت مردم به وقف است.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی پیش از ظهر امروز در دیدار قائم‌ مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیران اوقاف استان سمنان، ضمن تأکید بر اینکه مردم باید به‌طور مستمر به وقف دعوت شوند، اظهار داشت: امروز احیای موقوفات از بین رفته باید در دستور کار باشد.

وی با تأکید بر لزوم توسعه موقوفات افزود:‌ سازمان اوقاف و امور خیریه باید راهنمای مردم باشد که چگونه وقف کند و در اوقاف و نوع وقف باید نیازهای مردم مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار داشت: هر چند که خوب پاسداری کردن و حفظ موقوفات سخت و مشکل است؛ اما باید موقوفات موجود حفاظت و پاسداری شود تا مورد خدشه و اشکال واقع نشود.

آیت الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه سعی و تلاش بیشتری باید برای احیای موقوفات از بین رفته انجام شود، گفت: اگر می‌خواهیم حافظ وقف باشیم، باید به نیت واقفان عمل شود.

وی با بیان اینکه اجاره موقوفات باید به‌روز شود، افزود: یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی همین وقف و اوقاف است که اشتغال‌زا نیز هست.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بیان داشت: یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران، احیای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه بوده که ازجمله کارهای خداپسندانه‌ای است و خیر آن شامل حال عموم مردم می‌شود.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آستان مقدس امامزادگان قطب‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شوند، می‌توان بهره‌برداری بهتری از آن‌ها به عمل آورد.

آیت الله شاهچراغی بر لزوم توجه بیشتر و سریع‌تر به مرمت و بازسازی بقاع متبرکه و سرویس‌های بهداشتی این اماکن زیارتی تأکید کرد.

شفاف‌سازی مالی و عواید موقوفات در دستور کار قرار دارد

عبدالرضا عابد، قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این دیداریکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور را شفاف‌سازی بحث مالی و عواید موقوفات، اطلاعات و آمار و تبیین این اولویت‌ها برای مردم دانست و اظهار داشت: مردم خواهان این هستند که بدانند آنچه وقف می‌کنند، عوایدش چه شده و در چه اموری صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی مالی و عواید موقوفات در دستور کار قرار دارد و اجرای امینانه نیات واقفان موبه‌مو عملیاتی می‌شود، افزود: سامانه جامع موقوفات در کشور امروز توانسته تبیین‌کننده این امر باشد که پول هر امر وقفی کجا می‌نشیند و چگونه صرف می‌شود و چه مبلغی در نگهداری بقاع یا موقوفه هزینه شده است.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر لزوم توسعه موقوفه‌ها و بقاع متبرکه گفت: یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی سازمان اوقاف، توسعه و تجهیز موقوفات، بقاع متبرکه و اماکن زیارتی است.

عابد با اشاره به دیدار کارکنان اوقاف و امور خیریه با رهبر معظم انقلاب بیان داشت: در این دیدار، ایشان توصیه‌هایی داشتند که ازجمله آن‌ها، جدیت در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن آن بود و وقف و اوقاف می‌تواند سهم بسزایی در آن داشته باشد.

وی به مهم‌ترین اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: به‌روز شدن بهره‌وری و عواید موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفان که باید موبه‌مو عمل شود، حفظ و صیانت از موقوفات قدیم و جدید و احیای آن‌ها و جلوگیری از ورود هرگونه وارد آمدن خدشه به موقوفات ازجمله موارد و اولویت‌هایی است که در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه توسعه مشارکت مردم در وقف بسیار مهم است، گفت: باید آن دسته از مردم که وقف نمی‌کنند نیز در راستای حمایت و سرمایه‌گذاری وارد عمل شوند.

عابد با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب «بقاع متبرکه» قطب‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شوند، بیان داشت: زیرساخت‌ها در بقاع و اماکن زیارتی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم از این اماکن در بحث تفریحی، زیارتی، استراحتگاه و توقفگاه‌های موقت به نحو احسن استفاده کنند.

وی به حضور اوقاف در مراسم اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف همچون دیگر سازمان‌ها و ادارات مواکبی را در شلمچه، چذابه، مهران، نجف، کربلا، کاظمین و سامرا برپا کرد و خدمات ارزنده‌ای با توجه به رضایت مردم انجام شد./101/977/ب1

ارسال نظرات