۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۷۱۵۹۹
نایب‌رییس کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس:

اصلاح سبک زندگی موجب افزایش امید و سلامت در جامعه است

نایب‌ رییس کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس با اشاره به لزوم اصلاح الگوی زندگی در جامعه، گفت: ارائه الگوی مناسب و اصلاح سبک زندگی و همچنین بهبود رفتار تغذیه‌ای و فردی از مواردی است که می‌تواند موجب افزایش شاخص‌های امید به زندگی، سلامت فرد و اجتماع باشد.
نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، سید مرتضی خاتمی، نایب‌ رییس کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ماهنشان، در جمع مردم این شهر با اشاره به عوامل مختلف مؤثر در روحیات انسان، گفت: مسائل و مشکلات موجود در وضعیت اقتصادی،  فرهنگی و حتی جایگاه اجتماعی فرد از جمله مواردی است که در روح و به‌ دنبال آن در جسم فرد آثار مخربی را به جا می‌گذارد؛ به همین‌ دلیل یکی از راه‌های ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، بهبود کیفیت زندگی فردی و اجتماعی است.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت عمومی سلامت در جامعه، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی و یا شغلی نامناسب، حس خوب زندگی را از فرد سلب کرده و در نتیجه بهداشت فردی او و در نهایت جامعه را به خطر می‌اندازد؛ و از سوی دیگر نیز باید دانست زیربنای حرکت هر جامعه‌ای سلامت و امنیت است و تا این دو تحقق نیافته، اجتماع به نقطه مطلوب نخواهد رسید.

این مقام مسؤول در ادامه  با اشاره به لزوم اصلاح الگوی زندگی در جامعه، تصریح کرد: ارائه الگوی مناسب و اصلاح سبک زندگی و همچنین بهبود رفتار تغذیه‌ای و فردی از مواردی است که می‌تواند موجب افزایش شاخص‌های امید به زندگی، سلامت فرد و اجتماع باشد.

خاتمی در ادامه با اشاره به اثرگذاری هنر در رفتار فردی و اجتماعی، هنر را بهترین ابزار برای اصلاح سبک زندگی و بهبود وضعیت بهداشت و سلامت دانست و گفت: «هیچ اقدامی نمی‌تواند به اندازه فعالیت‌های هنری و برگزاری جشنواره‌ها نظیر جشنواره فرهنگی در جامعه تأثیرگذار باشد.

نایب‌ رییس کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: ابزار هنر به ویژه در حوزه رفتار فردی و اجتماعی مؤثر است؛ به ‌عبارت دیگر هنر بهترین راه برای الگوسازی و ارائه سبک زندگی صحیح در حوزه‌های سلامت و بهداشت است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد فضایی مفرّح در اجتماع با استفاده از ابزار های هنری، تأکید کرد: هنر افزون بر ترویج بهداشت و سلامت و بیان ضرورت آن در جامعه، نشاط اجتماع را افزایش داده و می‌تواند در فضایی مفرّح، تأثیر ماندگاری بر رفتار فرد به جای بگذارد./949/203/ب2

ارسال نظرات