۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۱۳۵۵
آيت الله نمازي:

امیدوارم ثمره وحدت نیروهای انقلابی اقدام برای احیای آرمان ها باشد

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار امیدواری کرد که ثمره وحدت و اتحاد نیروهای ارزشی و انقلابی اقدام برای احیای آرمان های امام، انقلاب و رهبری باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، يكشنبه شب در جلسه اصولگرايان شهرستان كاشان، با اشاره به اينكه هرچند امروز در كشور دو قطب اصولگرا و اصلاح طلب تعريف شده است، گفت: اگر اصولگرا نبايد اصلاح طلب باشد پس براي چه كاري آمده است، اصولگرا بايد اصلاح طلب باشد و همانگونه كه امام حسين(ع) در كربلا فرمود، من براي اصلاح آمده ام.

نماينده ولي فقيه در كاشان، اصولگرا و اصلاح طلب را در تقابل و متضاد با يكديگر ندانست و عنوان كرد: اين ما هستيم كه اين دو را از يكديگر تفكيك مي‌كنيم و هيچ  اصلاح طلبي نمي تواند اصولگرا نباشد و امكان ندارد كسي اصلاح طلب باشد اما با اصول اسلام، اصول نهضت و اصول انقلاب و مصالح ملي كاري نداشته باشد.

آيت الله نمازي ادامه داد: اين ما هستيم كه اصولگرا و اصلاح طلب را از يكديگر جدا كرده ايم، اما در حقيقت مفاد و پيام اصولگرا و اصلاح طلب يكي است، بنابر اين رمز موفقيت اولياء الهي در يك كلمه است و آن نيز مبارزه و جهاد با نفس و خودخواهي است كه تنها راه آن نيز خودكشي نفس است.

به گفته وي، نفس گاهي اوقات جاه طلبي را بعنوان يك تكليف به انسان تحميل مي‌كند و مدعي مي شود كه من براي حضور در انتخابات احساس تكليف شرعي كردم، در حاليكه اين وسوسه نفس است.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: طي سالهاي گذشته هميشه حزب اللهي ها با هم دوست بودند و صيغه اخوت خوانده اند اما در فراز و نشيب هاي انقلاب مقابل يكديگر قرار گرفته اند و زماني كه در انتخابات از آنها خواسته مي شود به نفع ديگري كنار بروند مدعي مي شوند تكليف شرعي داشته و استخاره كرده  و سنجش افكار كرده كه حتما راي اول است، در حالي كه اينها وسوسه هاي نفس است.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به اينكه مجموعه اصولگرايان مي تواند مجموعه قدرتمندي باشد، گفت: آمار اصولگرايان به هرتعداد كه باشد همه بايد يك حرف داشته باشند آن هم كار براي خدا و پاسداري از خون شهدا چرا كه زيربناي نظام اسلامي ايران خون شهدا است و اين نظام بر اساس خون هزاران شهيد، جوانان، علماي بزرگ و شهداي محراب بنا شده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: شهدا ناظر بر اعمال همه ما هستند و عملكرد مثبت ما همراه با دعاي خير شهدا است و عملكرد منفي ما همراه با نفرين شهدا خواهد بود.

به گفته وي اگر كسي براي سوء استفاده شخصي بخواهد براي انقلاب خدمت كند، عاقبت به خير نخواهد شد، بنابر اين همه كارها بايد براي خدا باشد چرا كه كار براي خدا دعوا ندارد و هر عمل و سخني كه سبب اختلاف شود حرام است چون ضربه اختلافات به اسلام وارد مي‌شود.   

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به اين كه مدتي بود كه اصولگرايان در حالت محاق بودند اما دوباره حيات مجدد آنها شروع شده است، اظهار اميدواري كرد اين اتحاد و انسجام منشاء حركت هاي بزرگ براي احياي آرمانهاي امام راحل  آرمانهاي شهدا كه براي انجام رسالت از مرگ استقبال كردند و آن را به آغوش گرفتند باشد.

وي با اشاره به آيه 102 سوره آل عمران كه مي فرمايد ‹‹ يا ايها الذين آمنو اتقو الله حق تقاته و لا تموتن الا و انتم مسلمون›› گفت: تقواي الهي را آنگونه كه حق است و شايسته است رعايت كنيد، به اين معني كه هيچ كلام و نوشته و حركتي و گامي خارج از دايره جغرافيايي تقوا برداشته نشود و آنچه كه انجام مي دهيد در محدوده معيار و ملاكهاي تقواي خدا باشد و به عبارت ديگر خدا محوري باشد و همه چيز براي خدا باشد.

آيت الله نمازي يادآور شد: اين آيات اگر مبناي كار و حركت و فعاليت هاي حزب الله در سطح كشور قرار بگيرد و ‹‹من›› در كار نباشد، همه مشكلات حل است چرا كه هرجا كه ‹‹خود›› باشد همه چيز ريا مي شود، اما هرجا خدا باشد همه چيز احياء مي‌شود.

وي ادامه داد: امروز در جمهوري اسلامي مردم چون ادعايي ندارند مشكلي ندارند و هرچه بزرگان دين فرموده اند انجام مي‌دهند و ‹‹من›› در كار نيست و اخيرا نيز رهبري فرمود ما از مردم گلايه اي نداريم هركجا احساس وظيفه كنند حضور دارند،  اما مشكلاتي كه از صدر اسلام تاكنون در جامعه توحيدي پيش آمده است همه توسط خواص بوده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: اين خواص بودند كه از صدر اسلام تا كنون مسير رهبري و ولايت را در اسلام عوض كردند و فلش اشتباهي زدند و اينها كساني بودند كه در اطراف پيامبراكرم(ص) بودند و منشاء انحراف شدند و امروز نيز ما در حال آزمايش هستيم و افرادي كه خودشان را خدمتگزار اسلام و انقلاب مي‌دانند و در دفاع مقدس و حوادث مختلف حضور داشتند بيشتر از ديگران در معرض خطر هستند، چرا كه خود را سهيم انقلاب مي‌‌دانند و سهم خواه انقلاب هستند.

وي با اشاره به اين که اين افراد در همه انتخابات، سهم خواه هستند، گفت: ما براي پرداخت سهم آمده ايم نه براي دريافت سهم، چرا كه مومن و متعهد واقعي كسي است كه  براي پرداخت سهم و ماليات و بدهي خودش به اسلام و نظام آمده باشد.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه ما بايد قبل از اينكه مراقب انقلاب باشيم بايد مراقب خودمان باشيم، اظهار داشت: در عرصه جهاد في سبيل الله چه جهاد اصغر كه جهاد با عدو است و چه جهاد اكبر كه جهاد با خويشتن است كار بسيار دشواري است چون  منشاء هر فساد و نزاع و دعوايي كه در تاريخ وجود داشته است، خود بيني‌ها بوده است.

آيت الله نمازي عنوان كرد: اگر مي خواهيم به انقلاب و نظام و كشور خدمت كنيم بايد اول به حساب خودمان برسيم و با خودمان تسويه حساب كنيم تا  بعد بتوانيم با دنيا تسويه حساب كينم، اما اگر بدهكار خودمان باشيم و بخواهيم مطالبات نفس را پرداخت كنيم منشاء و آغاز خطر بزرگي خواهد بود.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به اينكه ما امروز بايد مشكل خودمان را حل كنيم، گفت: مشكل اسلام را خود اسلام و سربازان اسلام حل مي‌كنند، بنابراين اولين فرمول ورود در مبارزات اثباتي و سلبي، خودكشي نفس است و به نفس خود اجازه طلبكاري ندهيم./1307/پ201/ج

ارسال نظرات