۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۷۰۴۰۷

سخنان صریح آیت الله سیفی مازندرانی درباره فتنه88/ دلمان از برخی عمامه به سرها خون است

آیت الله سیفی مازندرانی در جلسه درس خارج خود سخنان تازه ای را درباره فتنه 88 بیان و تاکید کرد: هر کسی که بخواهد در جهت تضعیف حکومت اسلامی و ولایت فقیه اقدام و حرکتی انجام دهد را به رسمیت نمی شناسیم.
آیت الله سیفی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی امروز در درس خارج فقه خود با گرامیداشت ایام الله 9دی، تصریح کرد: 9دی یک اخطار و هشدار است که مراقب اهل فتنه باشید.

وی افزود: در صدر اسلام رسول خدا با اهل فتنه مختلفی در عرصه های مختلف مواجه بودند و در زمان امام علی(ع) فتنه گران کار را به جایی رساندند که حضرت مجبور شد تن به حکمیت کسی دهد که از هیچ عدالتی برخوردار نبود و البته چاره ای جز این نداشت.

آیت الله سیفی مازندرانی افزود: آسیب اهل فتنه به جایی رسید که به خیمه حضرت رسیدند و شمشیر کشیدند و با استناد به آیات قرآن می خواستند با مولا بحث کنند.

وی با بیان این که امروز با همان شرایط مواجه شده ایم، تصریح کرد: حوادث سال 88 یادآور فتنه زمان مولا علی(ع) است، چه از جنگ جمل، چه جنگ نهروان و چه امثال ذالک.

آیت الله سیفی مازندرانی با تشریح واقعیات تلخ ایام فتنه، تصریح کرد: در خیابان ها به راه افتادند و شعار نه  غزه و نه لبنان به راه انداختند. برخی عمامه به سرهایی که هیچ بهره ای از بصیرت و تقوا نبردند نیز متاسفانه اینها را همراهی کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که غزه و لبنان مظهر مقاومت در برابر استکبار جهانی است، یادآورشد: اگر دروغ نمی گوییم که در برابر استکبار ایستاده ایم و اگر راست می گوییم آمریکا شیطان اکبر است و با ائمه کفر مبارزه و مقاتله می کنیم و این حقایق قرآنی را باور داریم که همه انبیا برای مبارزه با طاغوت مبعوث شده اند باید از کسی که در خدمت مبارزه با طاغوت است دفاع کنیم.

آیت الله سیفی مازندرانی خاطرنشان کرد: غزه، لبنان و سوریه در خط مقدم مبارزه با استکبار هستند، نفی اینها چه معنایی دارد؟

وی با اشاره به فراز «الفتنه اشد من القتل» در آیات قرآن، تصریح کرد: مصداق بارز فتنه این است که علیه ولی امر مسلمین، کسی که همه اهل خبره و علما او را به ولایت امر انتخاب کردند، بیاییم در مقابل او بایستیم و قصد براندازی نظام داشته باشیم.

آیت الله سیفی مازندرانی بیان کرد: کسانی هم در قم در کشاکش فتنه که باید به نصرت ولی امر رفت اطلاعیه بدهند و در اطلاعیه خود مدافعان ولایت و انقلاب را با اهل فتنه در دو کفه مساوی قرار دهند و بگویند با همدیگر اختلاف نکنید.

وی بیان کرد: این موضع شما در حقیقت مقابله با ولی امر و تضعیف ولی امر است، نه این که نصحیت باشد؛ در چنین شرایطی این گونه اطلاعیه دادن ها از سکوت محض بدتر است.

آیت الله سیفی مازندرانی خاطرنشان کرد: امروز برای ما یک کلمه مهم است و آن حفظ کیان حکومت اسلامی ناب محمدی که اعتقاد ما این است ثمره خون سیدالشهدا و همه انبیای و اولیای الهی است و باید از آن دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: ما هر کسی که بخواهد در جهت تضعیف حکومت اسلامی و ولایت فقیه اقدام و حرکتی انجام دهد را به رسمیت نمی شناسیم و به او توجه نمی کنیم.

وی بیان داشت: اتحاد امری مقدس است، ما هم قبول داریم اما چه وحدتی، در منطق قرآن چه وحدتی مقدس است؟ وحدتی که در سایه اعتصام به حبل الله باشد «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا»

آیت الله سیفی بیان کرد: حبل الله در زمان رسول الله(ص) خود آن حضرت، در زمان ائمه علیهم السلام خود آن بزرگواران و در زمان ما امام عصر(عج) و حبل الله در میان ما فقیه جامع الشرایطی است که زعامت جامعه اسلامی را عهده دار است.

وی بیان داشت: فقیهی که اعلم الفقها باشد اما شجاعت، تدبیر و قوت فکر و اندیشه در مواقع خطر و تلاطم را نداشته باشد او نمی تواند مقصود امام عصر(عج) در توقیع شریف باشد که فانهم حجتی علیکم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات