۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۶۹۵۶۱
کارشناس مذهبي:

وامدار مراکز قدرت و ثروت بودن در سيره نبوي جايگاهي ندارد

کارشناس مذهبي با اشاره به شيوه مواجهه پيامبر اکرم(ص) با ثروتمندان و قدرتمندان صدر اسلام، گفت: وامدار مراکز قدرت و ثروت بودن در منش و سيره نبوي جايگاهي ندارد.
حجت الاسلام حميد ملاحسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام حميد ملاحسني صبح امروز در جلسه متن خواني کتاب انسان 250 ساله، با اشاره به تبيين ابعاد زندگاني پيامبر اکرم(ص) در اين کتاب اظهار کرد: ايمان، معنويت و انگيزه الهي در امور مهمترين شاخصه پيامبر و حکومت ايشان بود آن عنصري که موجب گسترش اسلام در آن زمان شد.

وي برقراري قسط و عدل را ويژگي ممتاز ديگر حکومت نبوي دانست و گفت: پيامبر(ص) هيچگاه به دنبال اعطاي امتيازهاي ويژه به ثروتمندان و اغنيا براي مصلحت انديشي هاي معمول حکمرانان و به اصطلاح کم کردن از مخالفت افراد با نفوذ نبود.

اين کارشناس مذهبي، تقويت علم و معرفت جامعه را اهتمام ديگر حکومت حضرت محمد(ص) ذکر و عنوان کرد: افزون بر اين ويژگي، شاخصه ديگر حکومت پيامبر اکرم(ص) ايجاد صفا و اخوت در جامعه مسلمانان بود و همواره با تفرقه و نفاق ميان امت مقابله مي کرد تا خدشه اي به اتحاد مسلمانان وارد نشود.

حجت الاسلام ملاحسني، مجهز بودن به سلاح اخلاقي و رفتاري را خصيصه ديگر حکومت نبوي قلمداد و تصريح کرد: مردمي بودن و ساده زيستي از جمله مهمترين ويژگي نوع زمامداري پيامبر اکرم(ص) محسوب مي شود شيوه اي که موجب اعتماد و ايجاد ارتباط عاطفي ميان امت و حکومت مي‌گردد.

وي، با يادآوري شاخصه هاي حکومت اميرمومنان(ع) به عنوان ادامه مسير حکومت نبي مکرم اسلام(ص)، علت 25 سال خانه نشيني حضرت را عدم تحليل و بينش سياسي مردم آن روزگار آن هم به دليل سکوت خواص آن روزگار دانست.

شايان ذکر است جلسات تحليل و بازخواني کتاب «دغدغه هاي فرهنگي» و همچنين ثر ارزشمند «انسان 250 ساله» با محوريت نظرات رهبر معظم انقلاب به ابتکار سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان هر هفته در مجتمع فرهنگي هنري شهر با حضور کارکنان اين سازمان و ساير فعالان فرهنگي شهرستان کاشان برگزار مي شود./203/1307/ب1

ارسال نظرات