۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۶۹۱۲۸
مدیرکل مشارکت های عمومی نیروی انتظامی مطرح کرد؛

نقش روحانیت در کاهش 20 درصدی آسیب های اجتماعی استان قم

مدیرکل مشارکت های عمومی نیروی انتظامی با بیان اینکه نقش روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی برکسی پوشیده نیست، گفت: اگر در یک محله و مسجد روحانی حساس باشد یقینا جرائم کاهش پیدا می کند همچنانکه با اجرای طرح معتمدان محل شاهد کاهش 20 درصدی جرایم بودیم.
سرهنگ خسروی مدیرکل مشارکت های عمومی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بررسی نقش ائمه جماعات و مبلغان در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی پیش از ظهر امروز در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد.

خسروی مدیرکل مشارکت های عمومی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی سراسر کشور در این همایش با اشاره به توسعه و پیشرفت جامعه و گسترش ناهنجاری های اجتماعی افزود: در چنین شرایطی استفاده از پتانسیل مردمی می تواند کارساز باشد و نیروی انتظامی نیز به این نتیجه رسیده که از این ظرفیت استفاده کند تا در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی گام های بزرگی بردارد.

وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت های اجتماعی در حقیقت پاسخی است به مطالبات مردمی و اصلا امام راحل با همین نگاه توانست انقلاب را به پیروزی برساند ولی نباید از نقش روحانیت در مشارکت پذیری غافل شویم و به عقیده ما مبلغان و روحانیت در جذب و آموزش مردم بسیار تأثیر گذار هستند.

خسروی با بیان اینکه نیروی انتظامی رویکرد خود را از پلیس سخت به پلیس نرم تغییر داده است، ابراز داشت: ما به دنبال این بودیم که امنیت را همگانی کنیم و آن را به اشتراک بگذاریم که سامانه 110 از همان روز کلید خورد و امروز بزرگترین شبکه اجتماعی در اختیار پلیس است و در دورافتاده ترین نقاط کشور قابل استفاده است.

وی با تأکید براینکه ما در نیروی انتظامی در هر نقطه از کشور آسیب های مبتلابه همان پاسگاه را شناسایی کرده ایم، افزود: این مسأله به عنوان یک ابزار بسیار می تواند مفید و سودمند باشد و اداره کل مشارکت های عمومی  طرح های خوبی برای امنیت دارد و معتقد است امنیت به وسیله مردم، اقشار اجتماعی، پلیس، سازمانها و نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد تأمین می شود که روحانیت در بخش اقشار اجتماعی نقش پررنگی ایفا می کند.

مدیرکل مشارکت های عمومی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی سراسر کشور با بیان اینکه نقش روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی برکسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: اگر در یک محله و مسجد روحانی حساس باشد یقینا جرائم کاهش پیدا می کند و همچنانکه ما شورای معتمد محل را راه اندازی کردیم و هدف اصلی ما از این مسأله کنترل اجتماعی بود و در همین استان قم با همکاری روحانیت کاهش 20 درصدی جرایم بودیم.

وی با اشاره به نقش ائمه جماعات در ساماندهی و هدایت و نظارت در جامعه عنوان کرد: داشتن روحیه مطابه گری در روحانیت ضروری است به این صورت که روحانی از رییس کلانتری محله خود جرائم و ناهنجاری ها را سؤال کند و با همکاری او و معتمدان محل برای از بین بردن ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی برنامه ریزی کنند.

خسروی تأکید کرد: متأسفانه کمی نقش روحانیت در حوزه امنیت کمرنگ شده است ولی باید بدانید چشم مردم به شما است و نوع رفتار شما در حوزه امنیت اجتماعی تأثیر دارد و برای حل آسیب هایی که اطلاع دارید باید وقت بیشتری بگذارید و بدانید در ایجاد امنیت هیچ منتی برای کسی نیست، چراکه نخستین سود آن برای خودم و خانواده ام است./1330/202/ب3

ارسال نظرات