۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۶۹۰۲۴
مدیر کل بنیاد نخبگان حوزه های علمیه کشور:

فرهنگ علوی در منطقه رو به گسترش است

مدیر کل بنیاد نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه کشور با اشاره به گسترش ادبیات و فرهنگ علوی در منطقه، گفت: امروز در منطقه هر چند به صورت نامحسوس، شاهد گسترش ادبیات علوی هستیم که در طول تاریخ بی سابقه بوده است.
حجت الاسلام داود رجبی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام داود رجبی نیا، مدیر کل بنیاد نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه کشور، امروز در آیین نکوداشت طلاب برتر حوزه های علمیه خواهران زنجان، با بیان این که دنیا محل مسابقه است، گفت: اساسا این دنیا، دنیای مسابقه بوده و این را به وضوح می توان در ادبیات دینی و در آیاتی مانند "فاستبقوا الخیرات" مشاهده کرد؛ که البته عرصه فرهنگی و علمی هم محل همین مسابقه است.

وی در ادامه با اشاره خاطر نشان کرد: جهان هستی با همه داشته های خود ذیل اسرار الهی نهان بوده و باید این مسابقه علمی را برای کشف ظرفیت های نهان آن به کار گرفته و لحظه ای از آن فرو گذار نبود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به پیوند عقل با انسان از روز تولد، افزود: ساختار وجودی انسان در حوزه آفرینش از روز تولد تا روز وفات، پیوند خورده و با عقل و شریعت است که تخطی از آن امکان پذیر نبوده و لازم الفطره است.

حجت الاسلام رجبی نیا در ادامه با اشاره به حوادث منطقه و شکل گیری فرهنگ های جدید در آن، تصریح کرد: رشدی که امروز در منطقه خاورمیانه شاهد آن هستیم، به نظر بنده فرهنگ علوی بوده و فی الحال شاهد اعتلای آن در دنیا نیز هستیم و همین مقولات می طلبد تا برای آشنایی بیشتر با این مضامین به نهج البلاغه مراجعه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شاهکار نهج البلاغه امام علی (ع) در حوزه ادبیات عرب، تأکید کرد: کتاب شریف نهج البلاغه هم در حوزه مفاهیم و هم در حوزه ادبیات عرب بسیار غوفا بوده و از زیبایی های نوشتاری و ترکیبی بالایی برخوردار است.

مدیر کل بنیاد نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به گسترش ادبیات و فرهنگ علوی در منطقه، گفت: امروز در منطقه هر چند به صورت نامحسوس، شاهد گسترش ادبیات علوی هستیم که در طول تاریخ بی سابقه بوده است مانند حوادث و اتفاقاتی که در عربستان در حال وقوع می باشد.

حجت الاسلام رجبی نیا در پایان علم خواهی را یک امر فطری برای انسان دانست و اظهار داشت: علم خواهی یک امر فطری برای انسان بوده و اکتسابی نیست، مانند قدرت و محبت که آنها نیز فطری بوده و نمی توان کسی را پیدا کرد که از بدو تولد به این سه عنصر علاقه مند نباشد./202/949/ب1

ارسال نظرات