۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۶۷۹۷۴
عضو کميسيون آموزش مجلس:

گفتمان مذاكره و سازش گفتمان اميد به کدخدا است

عضو کميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي، گفتمان مقاومت را گفتمان اميد به خدا و گفتمان مذاكره و سازش را گفتمان اميد به کدخدا دانست و گفت: بايد ديد آورده هاي ما از اين دو گفتمان چيست.
سيد جواد ساداتي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، سيد جواد ساداتي نژاد صبح امروز در مسجد جامع برزك كاشان با تبريک ميلاد پيامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) با اشاره به اينکه امروز در شرايط ويژه اي قرار گرفته ايم، گفت: امروز نتيجه دو گفتمان مقاومت که نتيجه آن پيروزي و آزادي حلب است و گفتمان مذاکره بر پايه مسامحه با محوريت سازشکاري و گفت‌وگو که نتيجه اش بدعهدي آمريکا و تمديد 10 ساله تحريمها است همزمان شده است.

به گفته وي، امروز از ديدگاه مردم، دو گفتمان مقاومت و گفتمان مذاکره و مسامحه و سازشکاري و مقايسه اين دو گفتمان با يكديگر کاري ساده است و سخت نيست.

ساداتي نژاد با اشاره به اينکه اگر زماني بين اين دو گفتمان در رسانه ها بحث علمي و تحليلي بود اما امروز نتيجه هر دو گفتمان براي همه روشن است گفت: نتيجه گفتمان مقاومت امروز با پيروزي و آزاد سازي حلب مشخص شده است.

به گفته وي، گفتمان مقاومت بر تکيه بر قرآن و ايستادگي و مقاومت و پايمردي است و سرداري که اين ديپلماسي را در جبهه فرماندهي کرد، نتيجه اش آزادي حلب است.

ساداتي نژاد آزادي حلب را قدرت جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين المللي دانست و تاکيد کرد: هدف از نبرد در سوريه و عراق تنها نبرد با اين دو کشور نبود، بلکه هدف اصلي نبرد با جمهوري اسلامي ايران بود.

عضو کميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي يادآو رشد: کار مستشاري فرزندان شما در سوريه و عراق به معني مقابله با آمريکا، اسرائيل، عربستان و اروپا است.

ساداتي نژاد بیان کرد: در مقابل گفتمان مقاومت، گفتماني است برپايه مذاکره و مسامحه با محوريت گفت‌وگو و سازشکاري که نتيجه اش در برجام براي ما امروز بر روي ميز است.

وي با اشاره به اينکه آنهايي که امروز برجام را دنبال مي کنند معتقدند هيچگونه پيروزي براي ما به همراه نداشته است، گفت: با تمديد تحريمهاي ظالمانه اي که تبديل به قانون شد بايد ديد اين تدبير و اين فرآيند چه ارمغاني را براي ما به همراه داشته است.

به گفته وي، در برجام آنچه را که در حوزه هسته اي داشته ايم تقديم آنها کرده ايم و طرف مقابل نيز با بد عهدي  هيچکدام از قولها و تعهداتش را عمل نکرده است و با تمديد 10 ساله تحريمها، فضا را براي رييس جمهور بعدي آمريکا فراهم کرده تا بتواند تحريمهاي جديد ديگري را به ايران تحميل کند و اين نتيجه اين دو گفتمان است که امروزي در پيش روي ما قراردارد.

ساداتي نژاد در ادامه با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب که هرکس در اين دنيا به آمريکا اعتماد کرد سيلي خورد، تاکيد کرد: امروز بعد از گذشت 37 از پيروزي انقلاب و تجارب تاريخي ارزنده اي که در مقابله با آمريکا داريم، تجربه را تجربه کردن خطا است.

نماينده مردم کاشان و آران و بيدگل در مجلس يادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به بدعهدي آمريکا اشاره کرده و تذکر داده اند و هر گامي که در برجام برداشته شد، معظم له تذکر دادند اما بايد ديد چه ميزان اين تذکرات اجرا شد.

به گفته وي، آنچه که امروز از برجام مانده است را نيز آمريکا آن را بهانه اي براي ادامه تحريمها بر عليه جمهوري اسلامي ايران استفاده خواهد کرد.

ساداتي نژاد، گفتمان اول را گفتمان اميد به خدا و گفتمان دوم را گفتمان اميد به کدخدا دانست و افزود: بايد ديد آورده هاي ما از اين دو گفتمان چيست.

وي در ادامه با اشاره به توليد يازده و نيم ميليون تن گندم در شرايط خشکسالي و بحران آب و تحريم طبيعي درکشور، گفت: توليد اين ميزان گندم در شرايط تحريم طبيعي و خشکسالي نتيجه توکل به خدا و عقد قرارداد با خدا توسط مردم ايران است.

ساداتي نژاد ادامه داد: در تحريمهاي خود ساخته غرب وقتي قرارداد را به جاي مردم به سمت دشمن و کدخدا بردند، نتيجه اش اين شد که همه داشته ها و قدرت خود را به حراج گذاشتيم.

نماينده مردم کاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: مردم طي 37 سال گذشته بارها اثبات کرده اند خود و فرزندان شان پاي انقلاب و نظام ايستاده اند و آمريکا نيز بارها از ملت ايران سيلي خورده است و امروز نيز با تمهيداتي که خواهد شد بايد آنچه را که در مجلس در قالب قانون اقدام متقابل تصويب شد را با قدرت عملياتي کند و در مقابل بد عهدي آمريکا با قدرت بايستد و  قطعا مردم  بار ديگر سيلي محکمي را به آمريکاي جنايتکار خواهند زد./202/1307/ب1

ارسال نظرات