۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۶۷۸۴۰
آیت الله حسینی بوشهری:

دنیای کفر و ارتجاع منطقه برای آزادسازی حلب عزا گرفته اند

آیت الله حسینی بوشهری با انتقاد از سیاست های دوگانه کشورهای غربی در قبال سوریه و کشورهای اسلامی، بر ضرورت ادامه مقاومت تا پاکسازی کامل کشورهای اسلامی از تروریست ها تأکید کرد.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به شرایط امر به معروف و نهی از منکر گفت: انسان ابتدا باید از معروف و منکر شناخت درستی داشته باشد و برای انجام آن احتمال تأثیر بدهد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مربوط به کسانی است که اصرار برگناه دارند، شرط دیگر این است که در سایه امر به معروف و نهی از منکر مفسده ای به وجود نیاید؛ شهید مطهری می فرماید اگر امر به معروف زیانبار شد دیگر امر الهی نیست، اگر کسی بخواهد خدمتی کند اما مفسده ای ایجاد کند نیازی به این کار ندارد؛ امام فرمود هرگونه ضرر جسمی سبب سقوط این امر الهی نیست بلکه باید دید چه به دست آورده ایم و چه از دست داده ایم.

امام جمعه قم با گرامیداشت 17 ربیع الاول سالروز میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: این روز به عنوان اخلاق و مهربانی هم نامگذاری شده است، میلاد نبی گرامی اسلام شروع یک مقطع عظیم در تاریخ بشریت است، پیامبر اکرم طلیعه رحمت است که با میلاد او چند اتفاق مهم از جمله افتادن بت ها، شکستن ایوان کسری، خشک شدن دریاچه ساوه و خاموش شدن آتشکده هزار ساله فارس رخ داد.

وی ادامه داد: میلاد پیامبر اسلام با دیگر میلادها متفاوت بود و نشان دهنده آغاز حرکتی بزرگ در دنیا بود، از بزرگترین این میلاد ارتقای جایگاه انسان است، انسان در عصر جاهلیت با انسانی که در پرتو هدایت های پیامبر رشد کرد تفاوت بسیاری دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که وظیفه ما این است که معارف پیامبر و ائمه را فرا گرفته و خود را پایبند به دستورات آن ها قرار دهیم، ابراز داشت: فتنه  تفرقه سراسر عالم را فرا گرفته است و دشمنان کینه توز اسلام به دنبال ایجاد تفرقه در صفوف امت اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: راه نجات از همه تفرقه ها پایبندی به سیره و برنامه های پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) است، امروز دشمن به سنی و شیعه رحم نمی کند چون با هر دو دشمن است، سران کشورهای عربی و اسلامی امکانات گسترده ای از دشمن برای ایجاد تفرقه می گیرند، با همایش ها و عمل کردن رفتار اسلامی و دینی باید به گونه ای رفتار کنیم که پیامبر و امام صادق از ما راضی شود، فرصت های عظیم الهی و اسلامی را نباید به تهدید تبدیل کنیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت شهید مفتح خاطرنشان کرد: این روحانی فداکار در راه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش بسیاری کرد، دشمنان نمی خواستند بین حوزه و دانشگاه وحدت ایجاد شود، حضرت امام می فرماید قشر روحانی و دانشگاهی باید چشم خود را باز کنند و همه با هم برادر وار بدون اختلاف کلمه به پیش روند و نهضت را به آخر برسانند.

وی با تبریک آزادسازی حلب اضافه کرد: این مسأله مهم ترین رویداد خبری  در سال های اخیر بود و در دنیا بازتاب گسترده ای داشت، امروز دنیای کفر و ارتجاع منطقه به عزا نشسته اند، فرانسه مهد آزادی از مردم سوریه آنچنان به خشم آمده اند که چراغ های برج ایفل را خاموش کردند و به عزا نشسته اند، این نشانه اقتدار امت اسلامی است که دشمن به خشم آمده و عزا گرفته است.

آیت الله حسینی بوشهری با انتقاد از سیاست های دوگانه کشورهای غربی در قبال سوریه و کشورهای اسلامی گفت: مجلس انگلیس جلسه فوق العاده تشکیل می دهد، دانمارک به عزا می نشیند، انگلستان و برخی کشورها سفیر ما و روسیه را احضار می کنند، مگر چه اتفاقی افتاده که این کارها را می کنند، مگر به دنبال این نبودند که با تروریست مبارزه کنند، ملت قهرمان سوریه تروریست ها را مفتضحانه بیرون کردند که نشانه اقتدار امت اسلامی است.

وی افزود: این که امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره بر مقاومت تکیه می کنند نه تسلیم و مذاکره بی نتیجه به همین دلیل است، اگر این چنین در صحنه بمانیم خدا وعده پیروزی داده و پیروزی با ما است، حلب دومین شهربزرگ سوریه و از نظر اقتصادی جایگاه مهمی دارد و هم مرز با ترکیه است، متأسفانه ترکیه به عنوان یک کشور اسلامی عزا گرفته و یکی دو روز قبل که آزادی حلب مطرح شد عده ای را بسیج کردند که اطراف سفارت ایران علیه جمهوری اسلامی شعار دهند، کجا هستند و چه می کنند؟؛ این پیروزی را به ملت سوریه، جبهه مقاومت، ملت ایران و خانواده شهدای مدافع حرم تبریک می گوییم و امیدواریم که این پیروزی ها ادامه داشته و سوریه، عراق و  یمن و کشورهای اسلامی آزاد شوند.

امام جمعه قم با اشاره به دیدار رمضان عبدالله با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبری فرمودند اگر مسلمانان متحد در مبارزه علیه دشمن متحد شوند بعد از 25 سال اثر و نشانه ای از رژیم صیونیستی در جهان نخواهد بود، رمضان عبدالله طرح ده ماده ای آورده بود که رهبری فرمودند این طرح نباید روی کاغذ بماند.

وی ادامه داد: تأکید بر مبارزه، نفی کامل قراردادهای سازش، اصرار بر اتحاد گروه های فلسطینی و محکوم کردن تلاش های برخی از کشورهای مرتجع منطقه بخش از این طرح است، امیدواریم این اقدامات به سرانجام برسد و دارای آثار و نتایج خوبی باشد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات