۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۶۴۷۳۰
کارشناس مسائل فرهنگي:

کتاب «انسان 250 ساله» تصوير جامع سيره سياسي ائمه اطهار است

پژوهشگر و کارشناس مسائل فرهنگي، کتاب انسان 250 ساله را داراي تصوير جامع و تأمل برانگيزي از تاريخ و سيره سياسي ائمه اطهار(ع) دانست.
حجت الاسلام حميد ملاحسني  حجت الاسلام حميد ملاحسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حميد ملاحسني پنجشنبه شب در آيين متن خواني کتاب انسان 250 ساله در جمع کارکنان سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان، گفت: اين کتاب نشان دهنده عمق تحليل رهبر جامعه اسلامي، از اتفاقات و سير تاريخي زندگاني پيامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

وي با يادآوري اشاره رهبر معظم انقلاب در اين کتاب درباره روند تکاملي و رشد انسان ها به ارتباط آن با پرورش نيروي فرهنگي پرداخت و خاطرنشان کرد: البته بايد قابليت به کمال رسيدن نخست در متولي فرهنگ وجود داشته باشد تا بتواند افراد ديگر را در مسير رشد قرار دهد چنانکه پيامبر اکرم(ص) خود متخلق به والاترين ارزش هاي انساني بود و سپس توانست روي ساير انسان ها اين تأثير را بگذارد.

پژوهشگر و کارشناس مسائل فرهنگي، در ادامه با بيان اينکه هر هدف ارزشمندي به دنبال خود محدوديتي را به همراه دارد گفت: همانطور که براي رسيدن به اهداف دنيوي سختي ها و محدوديت ها را با جان مي پذيريم براي رسيدن به هدف ها و ارزش هاي ديني و معنوي بايد برخي به ظاهر محدوديت ها را بپذيريم.

حجت الاسلام ملاحسني با تأکيد بر اينکه با تحمل برخي محدوديت هاي ظاهري مي توان به عروج و اوج کمال انساني رسيد عنوان کرد: در اين شرايط آنچنان روح لطيف و پاک مي شود که از تمام محدوديت هاي مکاني و زماني عبور کرده و حتي از عوالم نيز گذر مي کند.

وي همچنين با اشاره به برخي آموزه هاي پيامبر اکرم(ص)، پرورش برجسته ترين نيروهاي فرهنگي را از جمله دستاوردهاي دوران نبوت ايشان دانست و آن را نتيجه تحمل سختي ها و البته محدوديت هاي دوران خويش قلمداد کرد.

شايان ذکر است، جلسات تحليل و بازخواني کتاب «دغدغه هاي فرهنگي» و همچنين ثر ارزشمند «انسان 250 ساله» با محوريت نظرات رهبرمعظم انقلاب، به ابتکار سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان هر هفته در مجتمع فرهنگي هنري شهر با حضور کارکنان اين سازمان و ساير فعالان فرهنگي شهرستان کاشان برگزار مي شود./203/1307/ب1

ارسال نظرات