۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۵۸۲۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

کمبود اعتبار اجرای مأموریتهای فرهنگی را دشوار کرده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: کمبود اعتبار و بودجه سبب شده بسیاری از مأموریتهای فرهنگی با مشکل مواجه شوند؛ ازاین‌رو باید طرح‌های فرهنگی بر اساس اولویت‌بندی اجرا شوند.
حجت الاسلام خادمی- نشست شورای عمومی تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست شورای عمومی کارکنان تبلیغات اسلامی استان، با تأکید بر اجرای جدی برنامه‌ها و فعالیتهای فرهنگی مذهبی در جامعه، اظهار کرد: کار بدون وقفه انجام دادن قیمت بسیار بالایی دارد؛ درنتیجه انجام هر کاری به‌موقع آن لذت‌بخش بوده و هر برنامه و فعالیتی زمان خود را می‌طلبد.

وی افزود: امیدواریم در فضای جمعی بتوانیم همدلی و هم‌زبانی را بالا برده و روح همکاری و تعامل با هم را تقویت کنیم؛ چراکه موفقیت در اجرای برنامه‌ها و طرحهای فرهنگی و مذهبی درگرو همکاری، همدلی و انسجام است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه بخش اعظم اعتبارات فرهنگی و عمومی نهاد تبلیغات اسلامی کاهش یافته و موضوع این سبب شده که بسیاری از مأموریت‌ها اجرا نشود، ادامه داد: متأسفانه این موضوع دامن‌گیر همه سازمانها و ارگانها شده و اجرای برنامه‌های فرهنگی از سوی نهاد تبلیغات اسلامی را هم تحت تأثیر قرار داده است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی تصریح کرد: با وجود اینکه با کمبودهای مالی زیادی روبرو بودیم اما همکاران نهاد تبلیغات اسلامی در استان بر اساس اعتقادات قلبی خود در اجرای فعالیت‌ها موفق بودند و کار به هیچ عنوان متوقف نشد و امیدواریم این روحیه همچنان پابرجا بماند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه اوضاع فعلی باید طرحها و برنامه‌های فرهنگی اولویت‌بندی شده و اجرا شوند و از سوی دیگر حداکثر استفاده از حداقل امکانات برده شود.

حجت‌الاسلام خادمی بر پاسخگویی به‌موقع و شایسته به مکاتبات اداری، برگزاری جلسات بین بخشی، استفاده از طرح پوششی برای برنامه‌های سازمان، ارائه گزارش‌های به‌موقع و اجرای برنامه‌های فرهنگی کیفی در نهاد تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با گرامیداشت هشتم آبان، سالگرد شهادت شهید حسین فهمیده، اظهار کرد: لازمه مقابله و مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان برای نوجوانان، الگودهی و الگوگیری از فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: شهید فهمیده با حرکت در مسیر اهل بیت (ع)، مبارزه علیه ظلم و با اهدای خون خود به انقلاب، الگوی مناسبی برای بسیاری از جوانان و نوجوانان شد؛ ازاین‌رو خانواده‌ها با آشنا کردن فرزندان خود با آموزه‌های قرآنی و الگو قرار دادن شهدا برای فرزندان، آنها را در مسیر حرکت به سمت کمال راهنمایی کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به نقش جوان و نوجوان و به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: شهید فهمیده یک الگوی اسلامی برای جوانان و نوجوانان است؛ ازاین‌رو بایستی نسل جوان و نوجوان امروز ما بیش از پیش با آرمان‌هایی که شهدا داشتند آشنا شوند تا بتوانند راه این بزرگواران را ادامه دهند./9314/202/ب3

ارسال نظرات