۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۴۵۷۰۴۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تبیین کرد؛

هشدار قرآن در مورد فتنه گری قوم یهود/ یهود با شعار حقوق بشر به دنبال گمراه کردن مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: یهودیان از صدر اسلام تاکنون همواره سعی کردند با ظاهری فریبنده مردم را فریب دهند و امروز هم با شعار حقوق بشر، آزادی و پیشرفت به دنبال فریب افراد هستند که خدای متعال در مورد فتنه آنان هشدار می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب گذشته در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم به شرح و تفسیر آیه 44 سوره نساء پرداخت و اظهار داشت: از پیامبر اسلام(ص) نقل شده است که فرمودند: «دو امانت سنگین در بین شما قرار می دهم؛ کتاب خدا و اهل بیتم که هر کس به آنها چنگ زند هرگز گمراه نمی شود و این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در حوض کوثر به من ملحق شوند».

وی افزود: قرآن و اهل بیت(ع) با هم عجین اند و قرآن به حدی مقام بالایی دارد که باید اهل بیت(ع) خود را فدای حفظ آن کنند، باید قرآن کریم را در جامعه خیلی بیشتر مطرح کرد و در کنار وصف اهل بیت(ع) به معرفی معارف قرآن کریم پرداخت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی توضیح داد: آیه 44 سوره نساء مربوط به یهودیانی است که تورات را تحریف کرده بودند و توان دیدن رشد و پیشرفت مسلمانان را نداشتند، بنابراین از عملکرد مسلمانان و احسان آنان آزرده می شدند، در زبان و گفتار به دوستی به مسلمانان تظاهر می کردند اما در اصل دشمن بوده و با چنین ظاهری سعی در فریب مسلمانان داشتند.

وی گفت: در آیه 44 می فرماید: «ای پیامبر(ص) آیا ندیدی کسانی را که بهره ای از کتاب(خدا) به آنها داده شده بود،(به جای اینکه از آن، برای هدایت خود و دیگران استفاده کنند، برای خویش) گمراهی می خرند، و می خواهند شما نیز گمراه شوید؟ ».

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: انسانیت حکم می کند که بشر به سمت هدایت برود ولی انسان گمراه به جای اینکه اندیشه در وجود او حاکم باشد و به سمت خوبیها برود اسیر جهالت شده و در پی گمراهی خود و مردم است به مانند کسانی که به جای کسب روزی حلال مواد مخدر قاچاق می کنند یا به جای استفاده از برنامه های سالم پای برنامه های فاسد ماهواره ای می نشینند.

وی اضافه کرد: کسی که گمراه است سعی می کند دیگران را هم گمراه کند به مانند معتادی که سعی می کند دیگران را هم معتاد کند، برخی از افراد با ظاهری فریبنده و ابراز دوستی سعی در گمراه کردن دیگران دارند و شیطان نیز خود را به عنوان ناصحی خیرخواه به آدم و حوا(ع) رساند و آنان را فریب داد.

امام جمعه ارومیه به فتنه گری قوم یهود در طول اعصار مختلف به ویژه عصر حاضر اشاره و بیان کرد: یهودیان از صدر اسلام تاکنون همواره سعی کردند با ظاهری فریبنده مردم را فریب دهند و امروز هم با شعار حقوق بشر، آزادی و پیشرفت فریب می دهند که خدای متعال در مورد فتنه آنان هشدار می دهد.

وی در پایان گفت: اگر انسان در قلب و زندگی خود این مسأله را پیاده کند که بهترین یار و مددکار خدای متعال است و یاری خدا برای شکست دادن دشمنان و بدخواهان کافی است، نیازی به یاری گرفتن از هیچ بیگانه ای ندارد و راه جذب پشتیبانی خداوند منان باور کفایت او در امور و راضی نگه داشتن او است.

سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم از سوی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در مسجد امام صادق(ع) ارومیه برگزار می شود./936/202/ب2

ارسال نظرات