۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۴۲۴۰۱
سخنگوی دوازدهمین کنگره مسلمانان آمریکا خبر داد؛

تجمع ۳۰۰۰ نفری شیعیان کانادا و آمریکا در ایالت میشیگان

سخنگوی دوازدهمین کنگره مسلمانان آمریکا گفت: نزدیک به سه هزار نفر از مسلمانان کانادا و آمریکا در کنفرانس «امام مهدی منجی بشریت» در ایالت میشیگان آمریکا شرکت کردند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر بدیعی سخنگوی دوازدهمین کنگره مسلمانان آمریکا

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر بدیعی سخنگوی دوازدهمین کنگره مسلمانان آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه این کنگره بعد از ظهر گذشته(جمعه 15 مرداد ماه) برابر با 5 آگوست تا 7 آگوست در ایالت میشیگان آمریکا در حال برگزاری است، گفت: نزدیک به سه هزار نفر از کانادا و آمریکا که عضو کنگره مسلمانان هستند در این کنفرانس شرکت می‌کنند، این کنگره زیر مجموعه کنفرانس «مسلم کانگرس» کنگره مسلمانان آمریکا است که هر سال برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه «امام مهدی منجی بشریت» عنوان دوازدهمین کنفرانس کنگره مسلمانان آمریکا است،‌ افزود:‌ این کنفرانس در دوازده سال گذشته هر سال با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شود. یکی از اهداف این کنفرانس اتحاد بین مسلمانان و یک نوع هویت‌بخشی به جامعه شیعه است.

 

حجت‌الاسلام ربیعی اظهار داشت:‌ در حاشیه این کنفرانس مباحث مختلفی از جمله شناخت بیشتر جامعه شیعه از یکدیگر و همچنین آشنایی دختر و پسرهایی که قصد ازدواج دارند؛ انجام می‌شود، به این شکل که دخترها و پسرها که از طریق وب سایت یکدیگر را پیدا کردند با خانواده‌هایشان در این کنفرانس شرکت می‌کنند، یکدیگر را می‌بینند و توسط مشاوران حاضر مورد مشاوره و راهنمایی قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: کارگاه‌های مختلفی از جمله کارگاه نماز، زکات، خانواده و اسلام و تروریست در این کنفرانس برگزار می‌شود،‌ درباره موضوع کنفرانس‌ها هر سال با توجه به اعلام نیاز مخاطبان، جامعه‌هایی که عضو این کنگره هستند از قبل اعلام می‌کنند که چه موضوعی بیشتر نیاز است، در آنجا دو هیأت مدیره برای تصمیم‌گیری وجود دارد که امسال با توجه به حوادث منطقه، موضوع اصلی «مهدویت نجات بخش بشریت» انتخاب شد.

 

سخنگوی دوازدهمین کنفرانس کنگره مسلمانان آمریکا با بیان اینکه مسلمانان و شیعیان آمریکا و کانادا در این کنفرانس حضور دارند، درباره علت این نامگذاری اظهار داشت: در دنیای امروز، بشر به جایی رسیده که نیاز به یک منجی آسمانی دارد، ناامنی که در کشورها وجود دارد، صلح جهانی را به چالش کشیده و بشر وارد یک مرحله خطرناکی از جنگ، خشونت و خونریزی شده، به همین خاطر کنفرانس می‌خواهد این مسأله را مورد بررسی قرار دهد که بشر نیازمند یک منجی آسمانی است که می‌تواند بشریت را از این مشکلات، ناامنی و فساد پیش آمده نجات دهد و این منجی مخصوص مسلمانان نیست.

 

وی با اشاره به اینکه چندین نفر از عالمان مسیحی و یهودی به همراه برای شخصیت‌های سیاسی آمریکا در این همایش سه روزه به ایراد سخنرانی می‌پردازند، افزود: کنفرانس کنگره مسلمانان آمریکا در سال‌های گذشته در تگزاس، واشنگتن، نیویورک و ایالت‌های مختلف برگزار شده، شرکت در این کنفرانس به این صورت است که هر سال شیعیانی از آمریکا و کانادا از قبل در این کنفرانس ثبت‌نام می کنند و با هزینه شخصی خودشان به مدت سه روز در هتلی که از قبل تهیه شده اقامت می‌کنند، به صورتی که تمام هتل در اختیار شرکت‌کنندگان کنفرانس قرار می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام بدیعی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین کنفرانسی روشنگری است، بیان داشت: در دومین روز این کنفرانس مسابقات سالانه قرآن کریم در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن با حضور دانشجویان و شیعیان سراسر ایالات مختلف آمریکا برگزار می‌شود./836/د102/ل

ارسال نظرات