۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۴۱۰۸۹
خورشید تابان۶/ روحانی اهل‌سنت لبنان در گفت‌و‌گو با رسا؛

عربستان و اسرائیل رابطه علمای اهل‌تسنن با حزب الله را هدف قرار داده اند

رییس حزب همبستگی لبنان با اشاره به هجمه رسانه‌ای شدید علیه علمای حامی مقاومت تاکید کرد که هزینه‌های هنگفتی از سوی کشورهای منطقه برای هدایت علما و جلوگیری از پیوستن آنان به جبهه مقاومت صرف می‌شود.
مصطفي ملص، رييس تجمع همبستگي ملي لبنان

 

شیخ مصطفی ملص رییس حزب همبستگی لبنان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا با اشاره به افزایش هجمه رسانه‌ای علیه حزب الله در ماه‌های اخیر گفت: متاسفانه بسیاری از رسانه‌های عربی در سال‌های اخیر پروژه تخریب وجهه حزب الله و مقاومت اسلامی را در دستور کار خود قرار دادند و بسیاری از کشورهای عربی منطقه نیز با سوء استفاده از ثروت‌های عظیمی که خداوند به آنان عطا کرده، این ثروت‌ها را در راستای خدمت به کشورهای استکبار جهانی به کار گرفتند. از این رو پروژه تخریب چهره مقاومت در منطقه با پول‌های عربی و با هدف خدمت به رژیم صهیونیستی به اجرا در آمده است.

وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن ارتباط میان حزب الله و گروه‌های اهل سنت داخل و خارج لبنان افزود: حزب الله به عنوان یک حرکت ضد اسرائیلی مورد توجه و احترام تمامی گروه‌های داخلی و خارجی است که به دور از تعصب و با دیدگاهی کاملا واقع بینانه به تحولات امت عربی اسلامی نظر می‌کنند اما رسانه‌های مخالف مقاومت و جریان‌های معاند حزب الله به گونه‌ای مسائل را پوشش می‌دهند که گویی میان اهل سنت و حزب الله اختلاف و شکاف عمیقی وجود دارد اما این موضوعات همگی جنگ رسانه‌ای بیش نیست و حزب الله از مقبولیت خوبی در میان اهل سنت برخوردار است.

 

امنیت لبنان ماحصل تلاش‌های حزب الله در سوریه

عالم اهل سنت لبنان در بخش دیگری از سخنان خود نقش رسانه‌های غربی در توصیف حزب الله به عنوان یک سازمان تروریستی اشاره و تصریح کرد: هدف از این اقدام تبدیل حزب الله به یک حرکت تروریستی در نظر جامعه جهانی است تا از این طریق موج خشم و نفرت علیه جبهه مقاومت افزایش یابد. میان حزب الله به عنوان نماد مقاومت و گروهک‌های تروریستی و تکفیری که تنها قتل، کشتار و تخریب را می‌فهمند تفاوت بسیار آشکاری وجود دارد و هرکس که ذره‌ای انصاف و قدرت تحلیل داشته باشد به وضوح این تفاوت را درک خواهد کرد. حزب الله لبنان با ایستادگی توانست دشمن صهیونیستی را از خاک لبنان بیرون براند و مناطق اشغال شده تحت تصرف اسرائیل را آزاد کند.

رییس حزب همبستگی لبنان با تبیین ابعاد حضور مستشاری حزب الله در عراق و سوریه ادامه داد: حضور حزب الله در عراق و سوریه با هدف تامین امنیت در لبنان بود زیرا حوادث عراق و سوریه اثبات کرد که هدف تروریست‌ها نابودی محور مقاومت و کشاندن جنگ به لبنان است بنابراین حزب الله نمی‌توانست در برابر تحرکات گروهک‌های تروریستی ساکت نشسته و هیچ اقدامی از خود نشان ندهد. ما منکر تلاش رسانه‌های ضد مقاومت در تغییر دیدگاه افکار عمومی کشورهای منطقه نیستیم.

بی‌شک دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی نیز پشت پرده این ماجرا هستند. به اعتراف سفیر سابق آمریکا در لبنان این کشور 500 میلیون دلار برای پروژه تخریب وجهه حزب الله هزینه کرده است. آنها هرچند تا اندازه‌ای موفق شدند و توانستند که آتش اختلاف‌های مذهبی را در برخی مناطق شعله‌ور سازند اما آنچه که در عرصه حقیقت مشاهده می‌کنیم افزایش روز افزون محبوبیت حزب الله در میان اهل سنت و سایر ادیان و مذهب اسلامی است.

 

صرف هزینه‌های هنگفت برای ممانعت از حمایت علما از محور مقاومت

شیخ ملص با تقدیر از نقش مثبت علما در حمایت از محور مقاومت خاطر نشان کرد: برای درک بهتر تاثیر علما در حمایت از حزب الله باید دو نکته را در نظر گرفت. اولا هزینه‌های هنگفتی از سوی کشورهای منطقه و همچنین اسرائیل برای هدایت علما و جلوگیری از پیوستن آنان به جبهه مقاومت صرف می‌شود. دوم آنکه فشارها بر روی علما و شخصیت‌های دینی بسیار افزایش یافته است. کافی است که یک سخنران، روحانی و یا یک عالمی در حمایت از حزب الله و محور مقاومت چند کلمه‌ای بر زبان رانده و یا آنکه موضعی همسو با حزب الله اتخاذ کند تا بلافاصله از سوی رسانه‌ها به تکفیر، شیعه گری، خودفروشی برای جلب نظر ایران و ... متهم شود. مخالفان مقاومت به شدت علمای اهل‌تسنن را هدف قرار داده اند تا از حزب الله حمایت نشود.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از حزب الله اظهار داشت: من اعلام می‌کنم که تمام کسانی که اندیشه مقاومت را در سر داشته و از حزب الله حمایت می‌کنند باید در این مسیر ثابت قدم بمانند و تمام تلاش خود را در دفاع از جبهه مقاومت بکار بگیرند. ما در مساله حمایت از حزب الله نه عقب می‌نشینیم و نه دست از حمایت مقاومت اسلامی بر خواهیم داشت. با وجود تمام فشارها باید بگویم که حزب الله پیروزی و دستاوردهای بسیار بزرگی را کسب کرد. دشمنان قسم خورده مقاومت بدانند که آنها تنها زنانی مرد نما هستند که عزت و کرامت خود را به دشمنان فروخته و همانگونه که تا امروز به هیچ نتیجه‌ای دست نیافتند از این به بعد نیز انشاء الله دست نخواهند یافت./981/ب985/ک

ارسال نظرات