۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۳۵۱۶۱
حجت الاسلام حسینخانی:

اعضای خانواده با در نظر گرفتن خطوط قرمز با یکدیگر مدارا کنند

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی مدارا کردن در خانواده را یکی از اصول مهم زندگی خواند و گفت: مدارا یعنی عدم سخت گیری و اعضای خانواده با در نظر گرفتن خطوط قرمز با یکدیگر مدارا کنند.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کریم حسینخانی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی عصر امروز در مراسم جمع خوانی قرآن کریم با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن کریم است، اظهار داشت: قرآن کریم از بینات و محکمات سخن گفته و به رعایت آن سفارش کرده است.

 

وی بینات حاکم در خانواده را از جمله لوازم هدایت انسان خواند و افزود: خداوند در قرآن کریم به اصولی اشاره کرده تا خانواده ها با رعایت آن و حفظ بنیان خانواده انسان های الهی تربیت کنند، انسان هایی که در سایه خانواده به قرب الهی رسیده و هدایت شوند.

 

حجت الاسلام حسینخانی با اشاره به آیه "وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ"، گفت: خداوند در این آیه به مدارا کردن و به نیکی رفتار کردن در خانواده سفارش کرده است.

 

وی مدارا در خانواده را یکی از اصول مهم زندگی خواند و اظهار داشت: مدارا یعنی عدم سخت گیری، اعضای خانواده با در نظر گرفتن خطوط قرمز با یکدیگر

مدارا کنند.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی اضافه کرد: اگر در خانواده ای، فردی به سوی گمراهی و طغیان می رود اینجا مدارا کردن مفهومی ندارد این مداهله است.

 

حجت الاسلام حسینخانی با اشاره به آیه "وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً"، گفت: با مودت، رحمت، گذشت و مغفرت در خانواده رفتار کنیم.

 

وی با اشاره به سفارش پیامبر اکرم (ص) در خطبه شعبانیه، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان هر کس به زیردستان خود سبک گیرد خداوند متعال حساب و کتاب آن ها را آسان می گیرد و هرکس شر خود را از مردم کم کند، خداوند غصب خود را از او کم می کند./202/1301/ب1

ارسال نظرات