۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۴۲۴۹۹۰
به مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام؛

معرفی کتاب ۳ زبانه‌ درسهای پیامبر اعظم

انتشارات انقلاب اسلامی کتاب 3 زبانه‌ درسهای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب را معرفی کرد.
 کتاب 3 زبانه‌ درسهای پیامبر اعظم

به گزارش خبرگزاری رسا، این كتاب گزيده‌ای از بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره‌ شخصيت، ويژگيها و بعثت نبي مكرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است كه به کوشش علیرضا مختارپور قهرودی در 280 صفحه و به 3 زبان زنده دنیا ترجمه و گردآوری شده است.


از مطالب خواندنی این کتاب تشریح اهداف بعثت، از جمله سه هدف مهمّ «تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت»، «تکمیل مکارم اخلاقی» و «عدالت اجتماعی» و نیز تبیین سه ملاک‌ مهمّ تفاوت دوران بعثت و دوران جاهلیّت است. از دیدگاه رهبر معظّم انقلاب، بشر معاصر شدیداً محتاج پیام‌های مبعث است و عناوین متعدّدی از این کتاب، ضمن بررسی شرایط جهان در دوران بعثت، به تحلیل وجوه مختلف همانندی‌های جهان امروز با روزگار بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اختصاص یافته است.

همچنین حجم زیادی از مطالب کتاب، از زوایای گوناگون و در عناوین متعدّد به بررسی و تحلیل آثار و برکات ولادت پیامبر و بعثت ایشان و نیز پیام‌های این واقعه‌‌ی مهم برای انسان و انسانیّت از نگاه رهبر انقلاب اختصاص یافته است. واقعه‌ای که معظّمٌ‌له از آن به «مهم‌ترین، عظیم‌ترین و پربرکت‌ترین روز سال»(ص 255) یا «عید همه‌ی بشریّت در طول تاریخ»(ص 182) تعبیر کرده‌اند؛ روزی که بزرگداشت آن، بیش از آنچه صرفاً تجلیل از یک خاطره‌ی گرامی باشد، مطرح کردن درس‌های بزرگ آن برای بشریّت و به‌ویژه جامعه‌ی مسلمانان است(ص162).

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیّه‌ی این کتاب اینجا را کلیک کنند./998/د102/ق
 
منبع: انتشارات انقلاب اسلامی
ارسال نظرات