۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۲۳۲۱۶
آلیا با تاکید بر لزوم ترمیم کابینه از سوی رییس جمهور؛

برخی وزرای روحانی تحرک و ایده مشخصی برای اقتصاد مقاومتی ندارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برخی وزرای کابینه روحانی را فاقد تحرک و ایده مشخص برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی دانست و از رییس جمهور خواست برای تحقق سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به فکر ترمیم کابینه باشد.
فاطمه آليا

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نام گذاری سال جاری به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: هرچند که دو سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب می‌گذرد اما ایشان سال‌ها است که با بیانات و نام‌گذاری‌های معنادار سال‌ها به دنبال پایه ریزی این تفکر و راه نجات و عزت ملت ایران هستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از زمانی که نام‌گذاری سال‌ها را به مباحث اقتصادی مرتبط کردند، تفکر اقتصاد مقاومتی را پایه ریزی کردند اما دولتمردان صرفا به برگزاری سمینارها و همایش‌ها بسنده می‌کنند تا این‌که رهبر معظم انقلاب امسال را به اقدام و عمل در اقتصادی مقاومتی قید زدند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با نام گذاری امسال به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، اعلام داشتند که برگزاری سمینار و همایش و شعار دادن کافی است و باید به سوی عملکرد مقاومتی در اقتصاد پیش رفت.

 

آلیا ابراز کرد: مجلس شورای اسلامی برای اقدام در عرصه اقتصاد مقاومتی ریل گذاری‌هایی را انجام داد اما دولت و مسؤولان اجرایی به جای اقدام در عرصه اقتصاد مقاومتی، به دنبال مبحث برجام و اقتصاد لیبرالیسمی بودند.

 

وی افزود: اقدام و عمل به این معنا است که مسؤولان به صورت جدی به دنبال عملی شدن اقتصاد مقاومتی باشند و دست از شعار و سخن بردارند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبانی دینی اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:‌ قرآن کریم در آیه‌هایی همچون «وَ اَعِدّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعتُم مِّن قُوَّةٍ» بر مقابله و خنثی سازی نقشه‌های دشمن تأکید دارد؛ از آن‌جایی که دشمن از هر حربه و ابزاری برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی استفاده می‌کند و پس از جنگ‌های نظامی و نرم به فشار اقتصادی روی آورده است، باید به فکر مقابله و خنثی سازی فشارهای اقتصادی آنان بود که جز با اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نیست.

 

وی یادآور شد: رییس جمهور آمریکا از واژه محاصره اقتصادی به جای تحریم استفاده کرد؛ معنای محاصره این است که چیزی از کشور اسلامی بیرون نرود و چیزی به آن داخل نشود؛ بنابراین بر اساس مبانی قرآنی اسلامی لازم است که اقتصاد کشور طوری تقویت شود که در برابر فشارهای دشمن، کمر خم نکند.

 

آلیا تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست و باید تدبیر و عملکرد مقاومتی در اقتصاد داشت؛ به طور مثال دولت باید در عرصه کشاورزی سیاستگذاری جدید انجام داده و به گونه ای عمل کند که این حرفه گسترش یابد و نیازهای اولیه کشاورزی از داخل کشور برآورده شود.

 

وی با بیان این‌که حمایت از تولید ملی و داخلی نیازمند حذف ربای بانکی و فرهنگ سازی است، گفت: در کنار عملکردهای مقاومتی و تدبیرهای اقتصاد داخلی لازم است تا کار فرهنگی نیز انجام شود.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ رییس جمهور باید به فکر تأمین و ترمیم کابینه باشد؛ برخی از وزرای مربوطه، تحرک و ایده جدیدی برای رخداد اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی ندارند.

 

وی تأکید کرد:‌ بحث واردات بی رویه و قاچاق کالا در دولت یازدهم جدی گرفته نمی‌شود در حالی که این دو مورد می‌تواند اقتصاد مقاومتی را فلج کند.

 

آلیا عنوان کرد: سه سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد اما هنوز اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نشده است؛ رییس جمهور چند وزیر دارای ایده و روحیه مجاهدت و انرژی اجرایی مثبت را به کار بگیرد تا اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود./997/ت302/ج

ارسال نظرات