۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۸۳۷۰۰
آیت الله طبرسی:

ایرانیت ما در اسلامیت ذوب شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سخنان اخیر رحیم مشایی گفت: ایرانیت ما در اسلامیت ذوب شده است و بازگشت به عقب ارتجاع است؛ چون جمهوری اسلامی ایران مرکز ولایت امیرمؤمنان‌(ع) است.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان مازندران، با اشاره به افشاگری سید حسن نصرالله درخصوص دست داشتن رژیم صهیونیستی درترور رفیق حریری گفت: این افشاگری دبیرکل حزب الله سبب هراس رژیم صهیونیستی شده است.

وی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی به پایان عمر سیاه خود نزدیک‌تر می‌شود، افزود: این رژیم جعلی با ادامه اقدامات ضد بشری خود هر روز به نابودی نزدیک‌تر می‌شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به اظهارنظر رحیم مشایی پیرامون اسلامیت و ایرانیت اشاره کرد و گفت: نباید این گونه مسائل مطرح شود که یک سری ذهنیت ها و درگیری ها در کشور به وجود آید.

آیت الله طبرسی با تأکید بر این‌که ایرانیت ما در اسلامیت ذوب شده است، خاطرنشان کرد: بازگشت به عقب ارتجاع است؛ چون جمهوری اسلامی ایران مرکز ولایت امیر مؤمنان‌(ع) است و ما ذوب در تشییع هستیم

خطیب جمعه ساری در بخش دیگری از سخنانش به مسأله عفاف و حجاب به عنوان یکی از کلیدی ترین و زیربنایی ترین رکن اخلاق در دین مبین اسلام دانست و‌ تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد کمرنگ شدن مسأله حجاب در جوامع شیعی هستیم.

وی در ادامه با تأکید بر رعایت عفاف و حجاب در جوامع اسلامی گفت: نباید لباس‌های نا‌مناسب جایگزین چادر و لباس‌های مناسب و اسلامی شود.

امام جمعه ساری درادامه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ازاین ماه به عنوان ماه خودسازی و نزدیکی با خداوند متعال یاد کرد و ادامه داد: باید زمینه بهره گیری هر چه بیشتر از معنویت و فضیلت های این ماه را فراهم کنیم.

آیت الله طبرسی روزه را ابزاری مناسب برای رساندن انسان به مرحله عفاف دانست و بیان داشت: انسان عفیف بر اساس روایات و احادیث به ملائکه و فرشتگان نزدیک می‌شود.

وی ماه مبارک رمضان را ماه بندگی و طاعت توصیف کرد و ادامه داد: فضیلت های این ماه مبارک آن‌قدر زیاد است که نمی توان آنها را برشمرد و نباید از این فضیلت های غفلت کنیم.

خطیب جمعه ساری در ادامه روزه‌خواری علنی و عمدی را دهن‌کجی و گناه علنی دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی باید با این گونه افراد برخورد جدی کند.

وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان ماه ولایت، امامت و شهادت نام گرفته است، تصریح کرد: نباید پخش شدن برخی سریال ها در این شب ها سبب فاصله گرفتن از نماز و مسجد شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: بازگشایی سینماهای کشور با طرح از اذان تا اذان دیگر وقتی را برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد فراهم نمی‌کند./950/پ201/س
ارسال نظرات