۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۲۳۴۷۰
همزمان با ایام اربعین صورت می گیرد؛

پخش مستند روایت هیأت از رسانه ملی

پخش مستند روایت هیأت از رسانه ملی
مستند روایت هیأت نخستین برنامه تخصصی در زمینه هیأت از شبکه های افق و شبکه چهارم سیما پخش می شود.

حجت الاسلام علیرضا ربانی منش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از پخش مستند روایت هیأت خبر داد و گفت: مستند روایت هیأت در زمینه خانواده، بین الملل و مسائل اجتماعی است که از امروز پنج شنبه 18 مهرماه ساعت 16:30 از شبکه افق پخش خواهد شد و بازپخش آن نیز از شبکه چهارم سیما است.

سردبیرمحتوایی مستند روایت هیأت با اشاره به کارشناسان این مستند گفت: در این مستند حجج اسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، هاشمیان، دکتر غمامی، حاج حسین یکتا، سهیل اسعد و برخی از اساتید دانشگاه به تبیین ظرفیت ها و کارکردهای مختلف هیأت و عزاداری می پردازند.

وی مستند روایت هیأت را نخستین برنامه تخصصی در زمینه هیأت نامید و افزود: در رسانه ملی برنامه های مختلفی در زمینه عزاداری و بررسی پدیده عزاداری تولید شده است اما برای نخستین بار است که در یک مستند ده قسمتی به صورت تخصصی به بررسی هیأت پرداخته می شود.

حجت الاسلام ربانی منش در زمینه ضرورت تولید مستند روایت هیأت اظهار کرد: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت در سال 95 مبنی بر این که پدیده هیأت از اختصاصات جامعه شیعی است و نیاز دارد گروه های علمی در زمینه توسعه و نشر آن کارعلمی انجام دهند، جامعه ایمانی مشعر سلسله نشست های هیأت پژوهی را برگزار کرد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری 14 نشست هیأت پژوهی احساس شد برای جریان سازی نگاه علمی به پدیده هیأت به رسانه نیاز است؛ به گونه ای که باید چنین کاری بر مبنای علمی و با ادبیات مردمی در رسانه ملی رواج پیدا کند تا اثر آن در پایان نامه ها و برنامه های علمی مربوط به هیأت را مشاهده کنیم در نتیجه مستند روایت هیأت با همکاری جامعه ایمانی مشعر و شبکه افق تولید شد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
غمره بداوی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
سلام
لطفا گزارش تصویری از پیاده روی اربعین منتشر کنید مخصوصا از حضور علما در این مسیر
0
0