۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۲۰۹۵۷
با محوریت اربعین و تمدن نوین اسلامی؛

دومین گردهمایی هیئات و فعالان مردمی اربعین آغاز شد

دومین گردهمایی هیئات و فعالان مردمی اربعین آغاز شد
دومین گردهمایی دو روزه هیأت ها و فعالان مردمی اربعین با محوریت اربعین و تمدن نوین اسلامی در مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین از صبح امروز در مسجد مقدس جمکران آغاز و تا عصر فردا ادامه دارد.

این گردهمایی همچنین همراه با چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین با محوریت «اربعین و تمدن نوین اسلامی» که از سوی جبهه فرهنگی انقلاب با همکاری مراکزی از جمله جامعه ایمانی مشعر، شبکه افق سیما، مسجد مقدس جمکران، سازمان فضای مجازی سراج و سازمان هنر و رسانه اوج در حال برگزاری است.

در برنامه ابتدایی صبح امروز همایش بعد از ارائه گزارشی از سوی دبیر برگزاری همایش حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به لزوم مقتل خوانی مستند و معقول در مجالس امام حسین(ع) تأکید کرد که قضیه شهادت حضرت با مرثیه و روضه گره خورده است.

همچنین آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در کشور عراق با اشاره به حضور افراد غیر مسلمان و غیر شیعه در راهپیمایی اربعین تأکید کرد که عاشورا و اربعین مایه وحدت همه ادیان و مذاهب است و ما آن را زمینه ساز تمدن نوین اسلامی می‌ دانیم.

در ادامه این گردهمایی قرار است دو میز گرد با عنوان «تجربه مانا ویژه مدیران مواکب» و «تجربه مانا ویژه مدیران کاروان ها» برگزار شده و در این دو میز گرد قرار است به ارائه طرح موکب سیار، راه اندازی مواکب بهداشت و درمان و مدیریت مواکب و تشریح وظایف برنامه های فرهنگی و مراسمات موکب و همچنین مسائل مروبط به حوزه حمل و نقل و تبیین ظرفیت های اسکان در نجف، کربلا و مسائل دیگر به بحث و بررسی گذاشته شود.

همچنین بعد از نماز ظهر کمیسیون های تخصصی با عنوان «اربعین و تمدن نوین اسلامی» برگزار می‌ شود.

در جنب این مراسم نیز «نمایشگاه جامع نیازمندی های اربعین» همراه با هم اندیشی مسائل اربعین با حضور صاحب نظران و فعالان اربعین در شبستان امام هادی(ع) برقرار شده است و پایان بخش مراسمات امروز برگزاری دعای کمیل با حضور حجت الاسلام فیاضی و مداحی حاج مهدی سلحشور خواهد بود.

گفتنی است، برنامه های فردا نیز با دعای ندبه آغاز و تا ظهر روز جمعه ادامه دارد که برنامه های فردا نیز همراه با برنامه هایی از جمله تحلیل آخرین وضعیت کشور عراق و اقتضائات فرهنگی و سیاسی و همچنین برنامه های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اربعین و تبیین ظرفیت های بین المللی اربعین با حضور پروفسور سهیل خواهد بود./1330/ج

ارسال نظرات