۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۹۵۴۶۸
آيت الله نمازي تأكيد كرد؛

ضرورت مقاوم سازي واحدهاي مسكوني

ضرورت مقاوم سازي واحدهاي مسكوني
نماینده ولی فقیه در کاشان بر ضرورت مقاوم سازی ساختمان‌ها و نظارت دقیق بر ساخت و ساز‌های مسکونی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی سه شنبه شب در دیدار معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان اصفهان و رییس بنیاد مسکن کاشان، گفت: هر چیزی قوانینی برای استاندارد و نظارت کردن دارد.

وی افزود: اگر ساختمان است به‌گونه‌ای ساخته شود که ضد زلزله باشد و در برابر حوادث مقاومت داشته باشد و در برابر سیل مقاومت داشته باشد از خسارت مالی و جانی زیادی جلوگیری خواهد شد.
 
آيت الله نمازي با اشاره به اینکه در هر چیزی قوانینی برای استاندارد و کنترل کردن و نظارت کردن وجود دارد، اظهار داشت: اگر در کشور قواعد استاندارد را در همه امور رعایت کنیم صنعت ما می‌تواند در بازار‌های بین‌المللی حرف برای گفتن داشته باشد و اظهار وجود کند.

محسن قوی بیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان اصفهان نیز ابتدای این دیدار با بیان اینکه بنیاد مسکن استان اصفهان تعهد ۷ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را در منطقه زلزله زده سرپل را برعهده دارد گفت: این واحد‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اما گرانی مسالح ساختمانی متأسقانه کار‌های ساز و ساخت را با کندی روبرو کرده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، این استان را ستاد معین بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله زده شهرسرپل ذهاب دانست و افزود: برای این تعداد واحد مسکونی با متوسط ۱۱۰ زیر بنا در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب تا کنون ۱۰ هزار و ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته وی، ۷۵ تا ۸۰ درصد قیمت واحد‌های مسکونی از طریق وام بلاعوض، پروانه و نظارت و نقشه و پی کنی رایگان، ۸ تن سیمان رایگان از طریق دفتر رهبری به هر متقاضی و آهن آلات و مصالح تعاونی از طریق ستاد معین استان اصفهان تهیه شده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات