۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۹۵۴۰۵
آیت الله نوری همدانی:

مدافعان حرم با جهاد و خون خود برای اسلام عزت آفرینی كردند

مدافعان حرم با جهاد و خون خود برای اسلام عزت آفرینی كردند
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مبانی جهاد و شهادت باید برای مردم تبیین شود، گفت: مدافعان حرم با خون خود برای اسلام عزت آفرینی كردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای كنگره شهدای مدافعان حرم استان قم با عنوان "مجاوران كریمه مدافعان عقیله" با اشاره به اینكه جهاد و شهادت وسیله رسیدن به عزت است، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند  هر پیامبری كه از سوی خداوند برانگیخته شد در یك دستش كتاب و در دست دیگرش وسیله جهاد قرار داشت.

وی با بیان اینكه جهاد در راه خدا لازمه دین است، اظهار داشت: در یك دست پیامبر اكرم(ص) قرآن كریم و در دست دیگرشان شمشیر قرار داشت؛ همه خیر و نیكی ها مبتنی بر وجود قدرت جهادی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأكید كرد: بر اساس روایات، جهاد وسیله راهیابی مؤمنان به بهشت و وسیله نابودی و به جهنم رفتن كفار است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت شهادت از دیدگاه روایات افزود: امام صادق(ع) فرمودند "هر خیر و نیكی مراتب بالاتری نیز دارد، اما كشته شدن در راه خدا هیچ مرتبه بالاتری ندارد"؛ شهادت نهایت آروزی ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین بوده است.

وی با اشاره به اینكه ائمه معصومین(ع) جز به شهادت از دنیا نرفته اند، اضافه كرد: امام سجاد(ع) در نخستین دعای صحیفه سجادیه از خداوند خواسته اند تا پایان زندگی نورانیشان را كشته شدن به وسیله شمشیر دشمنان قرار دهد، بنابراین مشخص می شود جهاد و شهادت از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در جبهه مقاومت سنگری شكل گرفت كه در یك سوی آن آمریكا، صهیونیست، عربستان سعودی و داعش پروران و در سوی دیگر جبهه اسلام ناب و اهل یقین و ایمان قرار داشتند؛ مدافعان حرم اوج قله ایمان را در نظر گرفته بودند.

وی با بیان اینكه مدافعان حرم با تأسی به حضرت زینب(س) عظمت اسلام را احیا كردند، گفت: این مشیت خداوند بود كه حضرت زینب(س) پس از حضور در كربلا و مدینه به دمشق رفتند تا امروز نیز حرم مطهر ایشان منشأ نشر و گسترش بیداری اسلامی باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأكید بر اینكه مبانی جهاد و شهادت باید برای مردم تبیین شود، یادآور شد: فضای مدافعان حرم، فضای غلبه خون بر شمشیر است، زیرا این بزرگواران با خون خود برای اسلام عزت آفرینی كردند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
امنیت و آسایش امروز ما مدیون مجاهدان و شهدای مدافع حرم است
0
0