۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۹۵۱۷۶
آیت‌الله ری‌شهری:

انقلاب اسلامی دوره‌ای بی‌نظیر بعد از تاریخ ائمه اطهار است

انقلاب اسلامی دوره‌ای بی‌نظیر بعد از تاریخ ائمه اطهار است
آیت‌الله ری‌شهری انقلاب اسلامی را دوره‌ای بی‌نظیر بعد از تاریخ ائمه اطهار(ع) بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب رهبر و فقیهی عادل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جمع فرماندهان و اعضای سپاه سیدالشهدا(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) به تشریح فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق پرداخت و گفت: پیامبر اسلام به ابوذر می‌فرمایند: هر عملی را که می‌خواهی انجام دهی آن را با نیت کسب رضای الهی انجام بده حتی کارهایی مانند خوردن و پوشیدن لباس و یا خوابیدن، چراکه این امور سبب الهی شدن زندگی انسان می‌شود.

وی افزود: انسان اگر همه اعمال خود را برای رضای خداوند انجام دهد می‌تواند در زمره کسانی که مدام در عبادت هستند قرار بگیرد. امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند: ای مالک کار امروز خود را به فردا مگذار و در تقسیم ساعات روز برای انجام کارهایت دقت کن و بهترین ساعت روزت را برای عبادت حضرت حق قرار ده، اگر چنین رفتار کنی تمام امورت الهی می‌شود.

آیت‌الله ری‌شهری انقلاب اسلامی را دوره‌ای بی‌نظیر بعد از تاریخ ائمه اطهار(ع) بیان کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از فقهای عادل در این 40 سال فرماندهی این انقلاب را بر عهده داشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه خدمت به این نظام مقدس عبادت است، ابراز کرد: اگر شما با قصد قربت در سپاه به این نظام خدمت کنید عبادت خداوند را انجام داده‌اید. امام سجاد(ع) در فراز نهم دعای مکارم الاخلاق می‌فرمایند: بارالها؛ به من توفیق ده تا ذهن و اعضای بدنم از خطورات در امان بماند و توفیق بده انجام هیچ حسنه‌ای را از دست ندهم؛ چنین خواسته‌هایی بیانگر دور شدن انسان از انجام معاصی است.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان نیت انجام عمل صالحی را برای کسب رضای الهی داشته باشد خداوند ثواب آن عمل را برای او ثبت می‌کند، گفت: چون این نیست با کسب رضای الهی بوده عین آن است که آن عمل انجام‌شده است همچنین اگر کسی بخواهد گناهی انجام دهد تا به آن معصیت دچار نشده خداوند گناه آن معصیت را برای او ثبت نمی‌کند.

آیت‌الله ری‌شهری سپاه پاسداران را یکی از کارآمدترین نهادها محسوب کرد و گفت: سپاه پاسداران در طول این 40 سال در حساس‌ترین لحظات و در سخت‌ترین موقعیت‌ها حسن نیت خود را به انقلاب اسلامی ثابت کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه انسان باایمان در کارهای خود اهل نظم و انسجام است، عنوان کرد: چنین انسانی بهترین زمان روز خود را برای عبادت الهی اختصاص می‌دهد. نیت می‌تواند همه‌کاره‌ای انسان را به عبادت تبدیل کند و اگر هم موفق به انجام آن کار نشود خداوند ثواب او را به آن می‌دهد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات