۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۹۴۸۰۷
آیت الله علوی گرگانی:

مسؤولان به فرمایشات رهبری حاشیه نزنند | دست خائنان از بیت المال کوتاه شود

مسؤولان به فرمایشات رهبری حاشیه نزنند | دست خائنان از بیت المال کوتاه شود
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با تأکید بر لزوم تبعیت تام از فرامین ولی فقیه تأکید کرد که در یک نظام ولایی نباید مسؤولان به صحبت های رهبری حاشیه بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای مجمع جهادی روحانیون ولایی و انقلابی با اشاره به آیه «وَأَوْفُوا الْكَيْلَ إِذَا كِلْتُمْ وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ  ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا» اظهار داشت: این آیه، آیه ای جامع و فراگیر است و به انسان دستور می‌ دهد که هم زندگی خود و دیگران همیشه میزان کار را در زندگی و امور اجتماعی منظم و مرتب قرار بدهد و از مسیر تعادل خارج نشود.

وی افزود: اداره جامعه نیز باید همواره بدون تند روی و عقب ماندن باشد، به ویژه امروز که ما در نظام اسلامی و در معیت پیشوایی عزیز همچون رهبر معظم انقلاب هستیم باید هر حرکتی با نظر ایشان باشد، همچنانکه امیرالمؤمنین(ع) در روایتی فرمودند هرجامعه ای باید امیری داشته باشد که آن ملت را رهبری کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد:  افتخار ما این است که کشور ما کشوری اسلامی و در رأس آن ولی فقیه قرار دارد که نعمتی بزرگ برای ما محسوب می‌ شود.

وی با ابراز تأسف از این که در نظام اسلامی برخی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حاشیه می‌ زنند، گفت: معنای رهبری در یک جامعه این است که حرف ایشان باید فصل الخطاب باشد ولی متأسفانه دیده می‌ شود که برخی مسؤولان مملکت به این سخنان حاشیه می‌ زنند؛ این کار درستی نیست.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی اضافه کرد: وقتی رهبری معظم سخنی فرمود باید امر او را اطاعت کنیم و نباید در سخنرانی ها و مجامع عمومی هرچه می‌ خواهیم به زبان جاری کنیم.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سخنرانی های خود باید توجه داشته باشیم که حد و حدود اهل بیت(ع) و بزرگان دین از بین نرود، وقتی کشوری هستیم که آقا و پیشوا و رهبری دارد باید توجه جدی به کلام خود داشته باشیم، چراکه در غیر این صورت مشکلات صدر اسلام پیش خواهد آمد.

وی تصریح کرد: الان می‌ بینیم اگر جامعه اسلامی همان محوریت امیرالمؤمنین(ع) را می‌ پذیرفتند و جمعیت امت اسلامی در اطراف ولایت بودند چقدر پیشرفت داشتیم ولی تفرقه انداختند و جمعیت مسلمانان را پراکنده کردند که این اتفاق نباید دوباره تکرار شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید آیات قرآن را ملاک خود قرار بدهیم، گفت: در جامعه اسلامی مسأله اساسی اجرای عدالت است و این که حقی از بین نرود؛ هرچند انسان نادان یا تند می‌ رود یا کند می‌ رود یا از رهبری جلو می‌ افتد یا عقب، درحالی که باید طبق دستور قرآن امت وسط یعنی امت متعادل باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: جامعه عدالت را می‌ پسنند و در کشور عزیز ما فشار و مشکلات و تحریم هست ولی چطور می‌ شود یک باره اعلام می‌ کنند که فلان آقا میلیاردها پول برده است، این که نمی شود؛ تا جایی که برخی فکر کنند اگر دزدی نکنند کلاه سرشان رفته است.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی تأکید کرد: مسؤولان نباید کاری کنند که موجب زده شدن مردم از نظام و انقلاب شود و خدایی ناکرده دست هایی روی کار نیاید که بیت المال را حیف و میل کنند که این واقعا ضربه بزرگی به انقلاب و نظام اسلامی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما متأسفانه با این مسائل رو به رو هستیم، از این رو شما نیز در مجمع خود انقلابی عمل کنید و از مسؤولان با کمال ادب بخواهید که دیگر این گونه مسائل در کشور ما پیش نیاید.

وی با اشاره به این که باید عمر چهل ساله انقلاب ادامه پیدا کند، گفت: این حرکت انقلابی باید حفظ شود، همچنانکه رهبری معظم انقلاب فرمودند که نباید این انقلاب را زمین بگذاریم؛ شما نیز دلسوز و خدمت گذار ملت باشید و به عنوان یک گروه جهادی یار و یاور رهبری و مراجع باشید و مردم با زبان نرم و ادب صحبت کنید.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در ادامه اظهارات خود در این دیدار بیان داشت: در مملکت اسلامی باید هرکسی در شأن خودش صحبت کند مثلا در اموری که مربوط به حوزه است، هر فردی نظر ندهد یا یک فرد دیگر در حوزه ای که هیچ تخصصی در آن ندارد اظهار نظر نکند./1330/پ203/ق

ارسال نظرات