۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۹۴۸۰۲
آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

اسلام هراسی و شیعه ستیزی راهبرد اصلی دشمنان

اسلام هراسی و شیعه ستیزی راهبرد اصلی دشمنان
حضرت آیت الله مکارم شیرازی اسلام هراسی و شیعه ستیزی را راهبرد اصلی دشمنان دانست و از تمامی ادیان الهی خواست در مقابل جبهه استکبار متحد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار دست اندرکاران برگزاری همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان که قرار است در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان این که آستان قدس برکات فراوانی دارد، گفت: در اوائل انقلاب اسلامی که مرحوم آیت الله طبسی کنگره ای جهانی در تبیین شخصیت حضرت امام رضا(ع) برگزار کردند، ما موضوع مناظرات امام رضا(ع) را تبیین کردیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مناظرات حضرت امام رضا(ع) بسیار جالب و دقیق است، یادآورشد: ادبیات بکار رفته در مناظرت حضرت در عین حال که مسالمت آمیز است اما با این وجود استدلال ها قوی، منطقی و جامع است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: یکی از دلائلی که سبب شد حضرت موضوع ولایتعهدی را بپذیرند همین مساله بود؛ چراکه آن زمان رسانه ای در کار نبود و حضرت با پذیرش ولایتعهدی حقانیت اسلام و اهل بیت را بر روسای مذاهب دیگر ثابت کردند و از طریق دربار مامون منتشر شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزاری کنگره امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان را اقدامی ارزنده در جهت اثبات حقانیت اهل بیت(ع) ارزیابی و تصریح کرد: سزاوار است این گونه همایش ها با دعوت از اندیشمندان و نخبگان اسلامی و دیگر ادیان ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به این که امروز دشمنان ما اسلام ستیزی و شیعه ستیزی را در دستور کار خود قرار داده اند، تصریح کرد: برای مقابله با این تبلیغات منفی  راه این است که ادیان توحیدی دست به دست هم دهند و در مقابل ظلم، ستم ها و بی عدالتی ها بایستند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه شریفه«لَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ» خاطرنشان کرد: پیام این آیه در شرایط کنونی بسیار قوی است و با تمام ادیانی که از در مسالمت آمیز وارد می شوند می توان زندگی مسالمت آمیز داشت .

وی با بیان این که روز به روز اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در دنیا در حال پیشرفت است، گفت: امروز مردم دنیا از مادی گری خسته شده اند و پناهگاهی بهتر از اسلام و مذهب اهل بیت نمی یابند؛ باید با برنامه ریزی مناسب جلوی اسلام ستیزی و شیعه ستیزی را با این قبیل برنامه ها بگیریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزاری کنکره بین المللی مقابله با جریان های تکفیری را در همین راستا ارزیابی و تصریح کرد: در این کنگره بزرگ، اندیشمندانی از کشورهای مختلف شرکت کردند و خوشبتخانه دستاورد خوبی نیز به همراه داشت.

 این مرجع تقلید با تاکید بر اطلاع رسانی کامل و دقیق از برگزاری همایش امام رضا(ع)، خطاب به دست اندرکاران برگزاری این همایش اظهار داشت: عصاره و چکیده همایش را به زبان های مختلف منتشر کنید تا مردم دنیا بیش از پیش در جریان حقانیت مکتب اهل بیت قرار گیرند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات