۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۹۴۷۵۹
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی تأکید کرد؛

لزوم تعامل ادیان الهی برای مقابله با بی توجهی به حقوق دینی انسان ها

لزوم تعامل ادیان الهی برای مقابله با بی توجهی به حقوق دینی انسان ها
نماینده خبرگان با بیان این که متأسفانه در قرن گذشته هیچ توجهی به دین نبود، گفت: اسم حقوق بشر برده می شود بدون این که حقوق دینی انسان را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی نماینده مردم خراسانی رضوی در مجلس خبرگان رهبری شامگاه چهارشنبه در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به برگزاری همایش امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان گفت: آستان قدس رضوی به پیروی از آیات قرآن و سیره امام هشتم در گفت وگو با ادیان این همایش بین المللی را برگزار می کند.

وی افزود: علمای ادیان از داخل و خارج برای گفت وگو و تفاهم بر معیارهای اسلامی و تأکید بر مبانی دینی برای حضور در این همایش دعوت شده اند، متأسفانه در قرنی که گذشت هیچ توجهی به دین نبود،  اسم حقوق بشر برده می شود بدون این که حقوق دینی انسان را در نظر بگیرند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در این مدت بدترین توهین ها به دیانت افراد شد، اظهار داشت: چندین میلیارد بشر متدین به یکی از ادیان الهی وجود دارد اما نعره های الحادی و تحرکات بی دینی راه را بر ادیان بسته بود.

وی ادامه داد: افرادی که متدین به ادیان هستند باید ائتلاف داشته باشند و مسائل خود را مطرح کنند، همایش بین المللی امام رضا(ع) دارای 4 کمیسیون است که شامل خدامحوری در ادیان، عقلانیت و دیانت، زندگی مسالمت آمیز و عدالت و محبت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان این که تا کنون 4 پیش نشست در خارج و 4 پیش نشست در داخل برای همایش برگزار شده است، ابراز داشت: این پیش نشست ها در کشورهای هند، لبنان، مالزی و اندونزی برگزار شده است، پیش نشست های داخلی نیز در قم، تهران، اصفهان و ارومیه برگزار شد.

وی عنوان کرد: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در زمینه های پژوهشی و فرهنگی و دینی پژوهش های لازم را انجام می دهند و بر مبنای پژوهش های صورت گرفته برنامه ریزی صورت می گیرد.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: علمای یهودی، مسیحی و زرتشتی در همایش امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان شرکت می کنند و این همایش در روزهای 10 و 11 بهمن در مشهد مقدس برگزار می شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات