۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۹۴۷۳۹
حجت الاسلام گنابادی نژاد خبر داد؛

برگزاری همایش بین المللی امام رضا و گفت و گوی ادیان در مشهد

برگزاری همایش بین المللی امام رضا و گفت و گوی ادیان در مشهد
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از برگزاری همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی شامگاه چهارشنبه در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از برگزاری همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان در جوار بارگاه امام هشتم در مشهد خبر داد و گفت: از ابتدای حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی این موضوع و تعامل با ادیان و مذاهب از محورهای کار بخش فرهنگی بود.

وی افزود: دلیل این اولویت سیره حضرت رضا(ع) است که ایشان مواجهه ای کاملا متقن و هدفمند و مؤثر با رهبران و دانشمندان ادیان از فرقه های مختلف داشتند که به عنوان یک الگو در تاریخ تشیع قابل استفاده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان این که بارگاه منور حضرت رضا(ع) همواره پناهگاه شیعیان و پیروان ادیان و مذاهب بوده است، اظهار داشت: در چند سال گذشته شاهد افزایش آمار زائران پیاده اهل سنت در ایام شهادت حضرت رضا(ع) هستیم.

وی ادامه داد: در گذشته و حال حتی بخشی از هموطنان ارمنی مقید هستند حداقل سالی یک بار به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند، هجمه ای که در شرایط کنونی نسبت به اصل نگاه توحیدی و خداباوری وجود دارد ضرورت تعامل ادیان الهی را بیشتر می کند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این که حدیث سلسلة الذهب گوهری گرانبها و یادگاری امام هشتم درباره وحدانیت و ولایت است، ابراز داشت: خوشبختانه استقبال خوبی از همایش امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان شده و مقالات بسیاری از شیعیان و غیرشیعیان و داخل و خارج کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به همزمانی همایش مذکور با 40 سالگی انقلاب اسلامی عنوان کرد: اگر امروز چنین فرصتی داریم که با محوریت امام رضا(ع) اندیشمندان مختلف از ادیان گوناگون گردهم جمع می شوند از برکات انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد همچنین سلام تولیت آستان قدس رضوی را به حضرت آیت الله نوری همدانی ابلاغ و از این مرجع تقلید برای حضور در همایش امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان دعوت کرد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12

/1323/پ202/ب1

محمد قمین
ارسال نظرات