۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۹۴۷۲۴

روایت حجت الاسلام نواب از سنگ اندازی ها در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی

روایت حجت الاسلام نواب از سنگ اندازی ها در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی
حجت الاسلام والمسلمین نواب از سنگ اندازی در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی سخن گفت و ابراز امیدواری کرد حوزه بتواند در این عرصه قدم های خوبی بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در نشست خبری "کارگاه آشنایی با ایران امروز" که عصر امروز در سالن شهید صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با بیان این که بایستی نسبت به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فعالیت‌ها بیشتری انجام شود، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده است، به همین خاطر بایستی برنامه‌های آکادمیک و عقلانی متناسب با چهل سالگی جهت معرفی جامع و کامل آن انجام شود.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با انتقاد از هزینه‌های گزاف جهت برگزاری سمینارها و همایش‌های کشوری گفت: در هیچ جای جهان چنین هزینه‌های برای برگزاری همایش ها و سمینارها انجام نمی‌شود، بلکه توسط خود میهمانان و بازدید کنندگان هزینه های آن فراهم می شود.

وی با اشاره به تجارب دانشگاه ادیان و مذاهب در زمینه‌های علمی و آموزشی بیان کرد: امروز در دنیا معمول است که هرجا سمینار علمی برگزار می‌شود، هزینه‌های آن از خود بازدیدکنندگان تأمین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که از هر کشور و ملیتی، بدون توجه به ملیت، دین و رشته آنها، اساتیدی در حوزه علوم انسانی دعوت شده‌اند، گفت: سعی ما بر این است که ایران را در همه ابعاد مقدور برای دانشگاه به میهمانان خارجی معرفی کنیم.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی عنوان کرد: تاکنون حدود 400 هیأت خارجی از دانشگاه ادیان دیدن کرده‌اند که بعد از دیدن از نزدیک، نسبت به پیشرفت‌های ایران و سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران توسط رسانه‌های خارج از کشور اقرار می‌کنند.

وی با تأکید بر این که مردم ایران از سیاسی‌ترین و مطلع‌ترین مردم دنیا هستند، گفت: مردم اروپا و خارج از کشور به قدری در مسائل سیاسی و اجتماعی ساده لوح هستند که صحبت‌های خبرنگاران خود را به راحتی می‌پذیرند و بعد از مشاهده وضعیت کشور ایران، نسبت به دروغ‌ها و شایعات رسانه های خارجی مطلع می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که جنگی تمام عیار در رابطه اسلامی سازی علوم انسانی در جریان است، گفت: علوم اسلامی از مظلوم‌ترین درس‌ها شناخته می‌شوند، زیرا در کشورهای جهان سومی رشته‌های فنی و مهندسی و پزشکی در اولویت قرار دارند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی ادامه داد: علوم انسانی در ایران غریب و وارداتی است، در مقابل اسلامی سازی علوم به شدت مقاومت می‌شود و این که وزیر علوم ما علوم انسانی نخوانده باشد، نشانه مظلومیت شدید این علوم است.

وی بیان کرد: مؤسسه آیت الله مصباح یزدی یا دانشگاه باقرالعلوم(ع) برای تحول در علوم انسانی ایجاد شده‌اند، اما برخی به شدت در برابر فعالیت‌های اسلامی سازی علوم این نهادهای علمی ایجاد مانع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که امروز کسانی که متصدی علوم فنی، مهندسی و پزشکی هستند، اجازه اسلامی سازی به علوم انسانی در کشور را نمی‌دهند، گفت: جای امید است که حوزه در صحنه اسلامی سازی علوم انسانی بتواند قدم‌های مهم و سازنده‌ای بردارد.

وی در پایان درباره کمک‌های بین المللی به دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب هم هیچ کمکی از نهادهای بین المللی درخواست نکرده است، چراکه این نهادها با توجه به ارتباط با کشورهای صهیونیستی حتی برای مبارزه با مواد مخدر و کمک به پناهنده‌های دیگر کشورها به ایران هم کمترین هزینه را انجام نمی‌دهند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7

/876/پ202/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات