۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۹۴۷۱۰
آیت‌الله رشاد:

باج دهی به آمریکا خیانت به ملت است

باج دهی به آمریکا خیانت به ملت است
رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه تهران با بیان اینکه باج دهی به آمریکا خیانت به ملت است، گفت: انسان خدا ترس به دشمن باج نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رشاد رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه تهران و تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: در اندیشه و نظر انسان‌های باتقوا خالق هستی بسیار بزرگ و هر چه غیر از اوست کوچک به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه متقین به وعده‌ها و وعیدهای الهی یقین قلبی دارند، ابراز کرد: در این باور و اعتقاد گویی آنان بهشت و جهنم را مشاهده می‌کنند و به‌قدری به عالم آخرت ایمان‌دارند که اگر خداوند برای انسان اجل معین نکرده بود روحشان یک‌لحظه نیز در قالب بدن باقی نمی‌ماند و عروج می‌کرد.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه تهران در اوصاف مؤمنان آخرالزمان، ابراز کرد: مؤمنان آخرالزمان به‌گونه‌ای هستند که بدون آن‌که پیامبر خاتم و معجزات ایشان را مشاهده کرده باشند به حضرت ایمان می‌آورند.

آیت‌الله رشاد با تأکید بر اینکه انسان خدا ترس از کسی غیر از خداوند نمی ترسد، اظهار داشت: انسانی که خداوند را بزرگ و باعظمت نمی‌بیند از غیر او می‌ترسد، امروز آن کسی که از آمریکا می ترسد به دشمن باج می‌دهد و به ملت خیانت می‌کند این عمل نتیجه عدم شجاعت و بی‌اعتقادی او به عذاب و ثواب الهی است.  

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) انسانی شجاع و باایمان بودند، گفت: ایشان در جریان انقلاب از چیزی نمی‌ترسیدند ازاین‌رو امام با همه وجود بدون اینکه از چیزی بترسد با اعتقاد عمیق و باور قلبی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد؛ امام خمینی(ره) آمریکا را در برابر عظمت و بزرگی خداوند هیچ و پوچ می‌دیدند.

آیت‌الله رشاد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در اوج علم، عدالت، تفکر، تدبیر، فقاهت، مدیریت و بسیاری از صفات نیک دیگر قرار دارند، عنوان کرد: امروز پذیرش مسؤولیت رهبری یک ملت آن‌هم باتحمل برخی تهمت‌ها، طعن‌ها و افتراها از سوی دشمنان و دوستان نادان کار بسیار سخت و دشواری است بر همین اساس می‌توان به جرات و اطمینان این مهم را بیان کرد که وجود شخصیت‌هایی مانند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه تهران ادامه داد: امام خمینی(ره) سراسر توکل و یقین بودند ایشان مصائب و سختی بسیاری همچون محاصره اقتصادی، شهادت فرزند، جنگ و ... را تحمل کردند اما ناامید نشدند چراکه همه آن‌ها را الطاف خفیه الهی می‌دانستند. رهبر معظم انقلاب نیز از چنین شجاعتی برخوردار هستند به حدی که دشمن را از خود می‌ترساند.

وی ادامه داد: معظم له با همه وجود به قدرتمند بودن ایران نسبت به سایر کشورها ایمان‌دارند و این محاسبات با محاسبات عقلانی قابل قیاس نیست. در اوج تهدیدات آمریکا سربازان شجاع ما کماندوهای آنان را در دریای جنوب دستگیر کردند و این شکست بزرگی برای آنان محسوب می‌شد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) در پایان با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام عددی نیستند که ما از آنان بترسیم، خاطرنشان کرد: انسان مومن رحمت و غضب را باهم دارد او نسبت به مؤمنان و هم نوعان مهربان و در مقابل دشمنان غضبناک است بنابراین اسلام تنها یک دین رحمانی نیست، مولود دین غضب داعش و فرزند دین رحمانی لیبرال است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات