۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۹۴۷۰۵
حجت الاسلام رضوی مهر:

احدی نمی تواند منکر دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی باشد

احدی نمی تواند منکر دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی باشد
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب گفت: با وجود شکوفایی ها در همه ابعاد علمی، فرهنگی احدی نمی تواند این حقایق را نادیده بگیرد و نامی از ان ها نیاورد.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به این که در معارف دینی هر عددی دارای حکایتی است اظهار داشت: عدد 40 نشان از کامل شدن عقلانیت است که در روایات مذهبی در خصوص این عدد مطالب زیادی ذکر شده است.

وی افزود: رسیدن به چهلمین سال انقلاب اسلامی نشان از رشد و شکوفایی و به بارنشستن درختی است که ثمرات آن صدور انقلاب اسلامی به جهان و انسجام و اتحاد امت اسلامی و تمدن اسلامی و یکپارچگی کشورهای اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام رضوی مهر مطالبه گری را حق مردم دانست و گفت: مسؤولی که پاسخگوی مردم نباشد از دیدگاه نظام اسلامی نمی تواند مسؤولیت خودش را استمرار ببخشد.

وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی مسؤولان پاک دست، خدمت گزار و با روحیه جهادی بسیار فراوان داریم اما کم نبودند کسانی که در حیطه مسؤولیت خودشان القای نا کارآمدی نظام اسلامی را با عمل همسوی با دشمنان در کنار این همه خدمات شایسته به نمایش گذاشتند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در طول 40 سال گذشته بحران های بسیاری را پشت سر گذاشته ایم خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی که از سوی بنیان گذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بنا نهاده شد همچون سیلی بنیان کن زر و زور و تزویر را در هم کوبید و طومار حکومت شاهنشاهی را در هم پیچید.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادآور شد: این امر سبب شد تا همه انسان ها با هر قومیت و زبانی و هر جایگاهی همه با یک چشم از دیدگاه مسؤولان و با یک مدیریت و برنامه ریزی مورد خدمت رسانی قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: آبادانی هایی که امروز در روستاها انجام شده است و رشد علمی کشور که توانستیم جایگاه قبلی خودمان را که در جهان سوم بود را به حدی ببینیم که ماهواره های ما با ماهواره های کشورهای برجسته اروپایی برابری کند.

حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: در صنعت دفاعی به قدرتی رسیده ایم که شهرهای موشکی ما عامل بازدارنده حمله دشمنان باشد و در تسلیحات نیز متکی به خودمان هستیم.

وی پیشرفت در صنعت پزشکی را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در پزشکی خصوصا در رده های تخصصی شاهد آن هستیم که از خاورمیانه به ایران اسلامی جهت درمان هجوم می آوردند.

این استاد حوزه تاکید کرد: همه این پیشرفت ها در حالی صورت گرفته است که در طول این سال ها تحریم ها، حمله مستقیم آمریکا به هواپیمای مسافربری ما، حضور ناوگان های امریکا در شاهرگ اقتصادی خلیج فارس، جنگ 8 ساله و همچنین ترور 17 هزار شهروند از سوی منافقین در داخل کشور، به هم زدن یک پارچگی کشور و فتنه گری و قبیله گری همه و همه دست به دست هم داده بود که انقلاب را از بین ببرد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی دارای رهبری فرزانه است که رهبران کشورهای دنیا از ایشان به عنوان دانایی حکیم یاد می کنند.

وی با اشاره به رهبری مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی ابراز کرد: به لطف خداوند و با رهبری حضرت امام خمینی(ره) و استمرار همان رهبری از سوی شاگرد برجسته امام حضرت آیت الله امام خامنه ای امروز دشمنان صد ها کیلومتر از مرزها کشور فاصله دارند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: ترس دشمن از قدرت جمهوری اسلامی به اندازه ای است که از دشمن های بدلی مثل داعش برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

وی یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی دارای رهبر فرزانه ای است که پوتین از ایشان به عنوان دانایی حکیم، مدبری با تقوا و رهبری شایسته سخن می گوید.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: با وجود این شکوفایی ها در همه ابعاد علمی، فرهنگی احدی نمی تواند این حقایق را نادیده بگیرد و نامی از ان ها نیاورد.

وی با بیان این که تا رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند قدم های دیگری نیز هستیم اظهار داشت: آن چه امروز از ملزومات می باشد این است که همه کارگزاران جهادی نظام که عرق شهید رجایی و شهید باهنر و خروش ضد آمریکایی شهید بهشتی در وجود آنها متبلور شده است نباید لحظه ای آرام بگیرند تا این شکوفایی را به عنوان خط مشی فرزندان روح الله به اثبات برسانند.

این استاد حوزه به مجاهدت های رزمندگان در طول هشت سال جنگ اشاره کرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس که طولانی ترین جنگ در تاریخ ملت ها است ملت ایران با مقاومت خود مانع از رسیدن دشمن به اهداف شوم خود شد.

وی در پایان یادآور شد: این حقیقت دائما در اتاق فکر اسرائیل و استکبار مشهود است که خط مقاومت تنها به ایران خلاصه نمی شود و مقاومت یک جریان ماندگار است که در کنار ایمان مومنان از لوازم پیروی از دین مبین اسلام برای مبارزه با ظلم و ستمگران در اقصی نقاط جهان با فرایند انقلاب اسلامی است./979/ت210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات