۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۹۴۶۸۹
مدیر حوزه علمیه استان اردبیل:

حفظ و حراست از دستاوردهای فرهنگی انقلاب وظیفه روحانیت است

حفظ و حراست از دستاوردهای فرهنگی انقلاب وظیفه روحانیت است
حجت الاسلام نوروزی گفت: حفظ و حراست از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی رسالتی مهم بر عهده حوزه های علمیه و روحانیت است.

حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با بیان این‌که فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های فرهنگی، دینی  و اجتماعی است، اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه دشمن در آستانه دهه فجر القای فضای یأس و ناامیدی در جامعه است.

وی با بیان این‌که دشمنان به دنبال ترویج افکار منفی نسبت به انقلاب اسلامی و ناامید کردن جوانان نسبت به آینده نظام در دستور کار دشمن قرار گرفته است، تصریح کرد: یكى از اصولی که امام خمینی همواره به آن تأکید داشته است؛ اطمینان به امداد الهى، اعتماد به وعده‌ پیروزی مستضعفان و بى‌اعتمادى به قدرت‌هاى مستكبر و زورگوى جهانى است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به این‌که وابستگی به فرهنگ بیگانه موجب هویت‌زدایی از سنت‌ها، آداب و رسوم اصیل ایرانی و اسلامی خواهد بود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی را می‌توان در عرصه های فرهنگی و توجه به آداب، زبان، هویت و اصول بومی هر منطقه از کشور خلاصه کرد.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل با اشاره به این‌که حفظ و حراست از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی رسالتی مهم بر عهده حوزه های علمیه و روحانیت است، افزود: باید ایمان داشت که رمز عبور از بحران‌ها تبعیت از ولایت فقیه است، چنانکه در طول چهار دهه گذشته هر گاه نظام اسلامى با چالش‌ و بحران‌ مواجه بوده است، بدون‌شك نقش محورى و كلیدى رهبر معظم انقلاب اسلامى موجب شکست توطئه های دشمن شده است.

وی با اشاره به این‌که نقش اساسى ولی فقیه بیش از هر زمانی در رفع چالش‌هاى داخلى و خارجی نظام نمایان شده است، تصریح کرد: تبعیت از رهبری، فصل الخطاب هرگونه مناقشه و یا اختلاف داخلی است، بنابر این همه باید حول محور ولایت فقیه وحدت و انسجام خود را حفظ نیم.

روحانیت؛ بصیرت‌بخش مردم در برابر توطئه های دشمنان انقلاب

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به این‌که توطئه های دشمن افزون بر عرصه های اقتصادی، در زمینه تهاجم فرهنگی و اعتقادی نیز متمرکز شده است، تصریح کرد: دشمن براى مقابله با جمهورى اسلامى و براندازى آن طرح های جدیدی دارد، این توطئه بارها ثابت کرده که دشمنان هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و نیستند.

وی یکی دیگر از وظایف روحانیت و حوزه های علمیه را بصیرت‌بخشی به مردم در برابر توطئه های دشمنان انقلاب دانست و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی عدم سازش با مستکبر و ظالمان است، اگر هم توفیقاتی حاصل شده در سایه استکبارستیزی انقلاب اسلامی بوده است، همانطور که رهبری فرمودند؛ هزینه سازش با دشمن کمتر از هزینه مقاومت با مستکبران نیست./935/ت310/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات