۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۹۴۶۶۳

آیت الله سیستانی خواستار کمک نهادهای بین المللی در بازسازی عراق شد

آیت الله سیستانی خواستار کمک نهادهای بین المللی در بازسازی عراق شد
حضرت آیت الله سیستانی خواستار کمک نهادهای بین المللی در بازسازی عراق شد و بر ضرورت محاکمه اعضای داعش تاکید کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، «کریم اسعد احمد خان»، وکیل بریتانیایی و متخصص در زمینه حقوق بشر و رییس تیم تحقیق سازمان ملل متحد به همراه «نیکول الخوری»، کارشناس حقوقی این گروه با حضرت آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی عراق دیدار و گفت‎وگو کرد.

حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار از تشکیل چنین گروه بین المللی ابراز خرسندی و بر اهمیت ثبت جنایت های داعش تاکید کرد و بیان داشت: عاملان چنین جنایت های باید محاکمه شوند و جهانیان با خطر آن‎ها آشنا شوند.

وی خواستار توجه جدی به جنایت های فجیع تروریست ها علیه ایزدی ها در منطقه سنجار و مسیحیان در منطقه موصل و ترکمان در منطقه تلعفر شد و اظهار داشت: اقدام تروریست ها در به بردگی گرفتن زنان و فروش آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله سیستانی بر ضرورت بازگشت آوارگان به مناطق خود و فراهم کردن امکان مورد نیاز آنان تاکید کرد و بیان داشت: این گونه مسائل اگرچه وظیفه دولت عراق محسوب می شود اما نهادهای بین المللی نیز باید در این زمینه کمک کنند.

کریم اسعد احمد خان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خود از حضرت آیت الله خواست که قربانیان جنایت های داعش به ویژه زنان را به همکاری با آنان تشویق کند تا بتوانند اطلاعات لازم را به دست بیاورند.

گفتنی است که حکومت اسلامی عراق و شام (به عربی: الدولة الإسلامية في العراق والشام) با نام اختصاری داعش از ژوئیهٔ ۲۰۱۴ ادعای خلافت جهانی کرده‌است و خود را حکومت اسلامی (به عربی: الدولة الاسلامیة) می‌نامد؛ همچنین بخش‌های بزرگی از شمال عراق و شرق سوریه را با جمعیت‌های ۲٫۸ و ۸ میلیون نفر و بخش‌های کوچکی را در لیبی، نیجریه و افغانستان به تصرف خود درآورد.

قاسم سلیمانی در ٣٠ آبان ١٣٩٦ طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، «پایان سیطره» داعش را اعلام کرد. با این حال همچنان مناطق کوچکی در نواحی مرکزی مرز مشترک عراق و سوریه در کنترل این گروه است./994/ب901/ف

ارسال نظرات