۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۵۹۴۶۱۶
آیت الله سبحانی:

دریافت دیرکرد خلاف دستور شرع است| با تکیه بر داخل مشکلات را حل کنیم

دریافت دیرکرد خلاف دستور شرع است| با تکیه بر داخل مشکلات را حل کنیم
حضرت آیت الله سبحانی حل مشکلات کشور را در گرو تقویت تولید و حمایت از تولیدکنندگان دانست و گفت:با تکیه بر توان داخلی می توان مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید سه شنبه شب در دیدار رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، فشارهای خارجی را عامل بخشی از مشکلات دانست و گفت: بخشی از مشکلات نیز مربوط به داخل است و به خارج ربطی ندارد و باید با مسائلی مانند تقویت و افزایش تولید این مشکلات را حل کرد.

وی حل مشکلات کشور را در گرو تقویت تولید و حمایت از تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: درست است که دشمن ظالم و کینه توز در برابر انقلاب ایستاده و به وعده هایش عمل نمی کند اما با تکیه بر توان داخلی می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر مقابله جدی و قاطع با قاچاق اظهار داشت: با استفاده از نیروهای متعهد در جاهایی مانند گمرک باید جلوی قاچاق گرفته شود چرا که ضربه سنگینی به اقتصاد و تولید کشور وارد می کند.

وی ادامه داد:  وقتی که در داخل کالای ایرانی وجود دارد نباید اجازه داده شود واردات کالاهای خارجی صورت گیرد، مسؤولان سعی کنند تا جایی که امکان دارد احتیاجات به خارج از کشور را کمتر کنند تا محتاج واردات نباشیم بلکه صادرات کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود از عملکرد بانک ها انتقاد کرد و با تأکید بر این که دریافت دیرکرد ربا است، ابراز داشت: بر اساس آمار هزاران شعبه اضافی در کشور وجود دارد این در حالی که است از ابتدا در در قانون اساسی بر جلوگیری از اسراف و هدر دادن منابع تأکید شده است، عملکرد خلاف مانع نزول برکات الهی می شود.

وی عنوان کرد: از مصادیق دیگر اشراف واردات بی حساب و کتاب خودروهای لوکس است در حالی که در شرایط فعلی باید از تولیدات داخل حمایت و از اسراف و هزینه های بیجا جلوگیری کرد،

این مرجع تقلید با اشاره به تعداد بالای کارمندان دولت، بر چابک سازی  ساختار دولت تأکید و خاطرنشان کرد: زمانی که ما قانون اساسی را تدوین می کردیم تعداد کارکنان دولت 1 میلیون نفر بود که در آن زمان هم مورد قبول نبود اما این تعداد امروز بیش از 4 برابر شده است در حالی که باید دولت را کوچک کرد چرا که کشور به این تعداد کارمند نیاز ندارد.

محمد قمین
ارسال نظرات