۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۹۴۶۰۳
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

القای ناامیدی از سوی دشمن نسبت به انقلاب، نشانه پیشرفت نظام است

القای ناامیدی از سوی دشمن نسبت به انقلاب، نشانه پیشرفت نظام است
آیت الله مهدوی گفت: دشمن به دلیل پیشرفت‌های چشم گیری که کشور بعد از انقلاب داشته است، تمام تلاشش را می‌کند تا مردم را از نظام مایوس کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی امشب که در مسجد امام حسین (ع) واقع در خیابان باهنر برگزار شد، گفت: ثروت باید عامل رساندن انسان به مقاصد معنوی باشد.
 
وی در ادامه مبحث شب‌های گذشته که پیرامون انقطاع دل از دنیا بود، افزود: انقطاع به معنای دل کَندن از دنیا است و برای رسیدن به این مقصود از سوی دین زهد پیشگی سفارش و آموزش داده شده است.
 
آیت الله مهدوی اظهار کرد: برای این که انسان فریب دنیا را نخورد ویژگی‌هایی از سوی قرآن و اهل بیت (ع) برای دنیا برشمرده شده است، انسان‌هایی که دلبسته به دنیا هستند نهایت نگاهشان محدود به ظاهر دنیا است و عمق و حقیقت دنیا را درک نمی‌کنند.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شخصی از انگلیس به بنده مراجعه کرد و به مساله تقسیم ارث متفاوت بین زن و مرد ایراد می‌گرفت و بنده حدود یک ساعت برای او توضیح می‌دادم تا متوجه موضوع شد، بنده به آن شخص گفتم تفاوت‌های ظاهری بین دختر و پسر وجود دارد لذا جنس مرد به عنوان شخص نان آور باید بهره بیش تری از ارث ببرد تا بتواند راحت‌تر تشکیل خانواده بدهد و از طرفی گرامی بودن اشخاص نزد خداوند به ثروت آن‌ها نیست بلکه معیار ارزشمندی تقوا است.
 
امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: غربی‌ها فکر می‌کنند معیار ارزشمندی ثروت اشخاص است چرا که منتهی الیه عالم هستی را محدود به دنیا می‌دانند در صورتی که دین برای این که انسان از ثروت‌ها و تعلقات دل کَنده شود راهکار‌های بسیار خوبی تشریح کرده است؛ ثروت باید عامل رساندن انسان به مقاصد معنوی باشد نه این که خودش مقصد واقع شود.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه اذعان کرد: امام معصوم (ع) در روایتی می‌فرمایند، زنده دنیا در معرض فنا است و سلامتی دنیا در معرض بیماری است؛ انسان از لحظه بعد از خودش و اطرافیانش خبر ندارد، ولی نمی‌خواهد این مساله را باور کند، در روایتی دیگر آمده است خیر دنیا کم و ناقابل است و شر دنیا حاضر است و ذکر دنیا بدترین درد‌ها است و این درد به خاطر مشغول شدن دل به دنیا و جدا شدن فکر از یاد خداوند است.
 
وی ابراز کرد: امید کسی که دنیا نهایت آرزویش است، ناامید می‌شود چرا که انسان امیدوار دائماً در حال تلاش است و فقط زمانی که از حقیقت امر دورغین باخبر می‌شود دست از تلاش برمی دارد؛ انسانی که تشنه باشد اگر بداند تا چند کیلومتر آن طرف‌تر از خودش چاه آبی هست حرکت می‌کند، ولی اگر ناامید باشد در صورت نزدیک بودن به چاه هم حرکتی از خودش نشان نمی‌دهد.
 
آیت الله مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن به دلیل پیشرفت‌های چشم گیری که کشور بعد از انقلاب داشته است، تمام تلاشش را می‌کند تا مردم را از نظام مایوس کند؛ در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف جزء کشور‌های اول جهان محسوب می‌شود؛ اگر با جنگ روانی دشمن ناامید شویم، توقف می‌کنیم./۸۶۷/پ310/ب1
محمد قربانیان
ارسال نظرات