۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۹۴۶۰۰
امام جمعه فامنین:

هدف اصلی استکبار، ملت ایران است

هدف اصلی استکبار، ملت ایران است
حجت الاسلام مصباح گفت: هدف اصلی دشمن ملت ایران است که اگر غیر از این بود چرا در حادثه تروریستی اهواز تفنگ های آنها به سمت زن و کودکان بی گناه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام رضا مصباح امام جمعه فامنین امشب در مسجد جامع فامنین با تاکید بر این که قرآن بهترین معیار برای رسیدن به زندگی سعادت بار است گفت: اگر خود باوری نداشته باشیم و به این امید باشیم که تنها توکل به خدا برای رسیدن به موفقیت کفایت می کند این اشتباه است.

وی افزود: توجه و اجرای آموزه های دینی می تواند پیشرفت ما را به ارمغان بیاورد اما اگر بر خلاف سفارش قرآن به دیگران وابسته باشیم و به دنبال سازش با استکبار باشیم آینده خوبی را برای جامعه نمی توان انتظار داشت.

امام جمعه فامنین تصریح کرد: البته موضوع تعامل در بیان اهل بیت بسیار ذکر شده است به طور مثال در مسجد النبی ستونی وجود داشته است که افراد با دین های دیگر در آن جا جمع می شدند و با پیامبر مذاکره می کردند.

وی با بیان این که منظور از تعامل و مذاکره سازش نیست اظهار داشت: اصلی ترین نمود اموزه های دینی را در ظهر عاشورا می توان دید که حضرت سیدالشهدا به صراحت می فرماید که مرگ برای ما بهتر از زندگی در این شرایط است.

حجت الاسلام مصباح یادآور شد: در منطق عقلی هم با علم به آنکه غرب و آمریکا همیشه به دنبال منفعت طلبی خود بوده اند نیز انجام سازش با آنها صحیح نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین علت عدم سازش با امریکا را در برجام می توان مشاهده کرد که نتیجه آن بیکاری مهندسان و جوانان و تعطیلی مراکز تولیدی و پژوهشی بود.

امام جمعه فامنین هدف اصلی استکبار را مردم ایران دانست و گفت: مطرح کردن مسائل هسته ای از سمت امریکا تنها یک بهانه است و هدف اصلی انها ملت ایران است که اگر غیر از این بود چرا در حادثه تروریستی اهواز تفنگ های انها به سمت زن و کودکان بی گناه بود.

وی مذاکره در شرایط فعلی را نادرست خواند و تصریح کرد: تنها در صورتی می توان با آمریکا مذاکره و صحبت کرد که روحیه قلدرانه و استعمارگرانه خود را کنار بگذارد و این موضوع را که قدرت پوشالی او از بین رفته است را باور کند.

حجت الاسلام مصباح در پایان با اشاره به نزدیک بودن ایام الله دهه فجر بیان داشت: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران در دنیا کسی جرات مرگ بر امریکا گفتن را نداشت اما امروز به برکت انقلاب اسلامی روز به روز قدرت امریکا کم تر می شود.

وی افزود: همان طورکه دنیا خواست سوریه تغییر کند اما خداوند اراده کرد این اتفاق نیوفتد باید در همه مراحل با اتکا به خداوند رو به جلو حرکت کنیم و خدا را باید شکرکنیم که امروز ارتش های امریکا و اسرائیل در مقابل نیروهای ایرانی و مقاومت به زانو در آمده اند./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات