۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۹۴۵۹۸
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

همه واژه‌های قرآن کلام خدا است

همه واژه‌های قرآن کلام خدا است
دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: هریک از واژه‌های قرآن کلام خدا است، کسی که نخواهد بپذیرد اگر بالاترین و بهترین معجزات را بیاورید ایمان نخواهد آورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل سه شنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در امامزاده ابراهیم فین کاشان برگزار شد در ادامه تفسیر آیه پنجم سوره انبیا، گفت: بهانه‌های مردم یکی از مشکلات سد راه پیامبران الهی برای دعوت مردم به اسلام بود.

وی افزود: در آیه پنجم سوره انبیا که می‌فرماید، ‹‹بَلْ قالُوا أَضْغاثُ أَحْلامٍ بَلِ افْتَراهُ بَلْ هُوَ شاعِرٌ فَلْیَأْتِنا بِآیَةٍ کَما أُرْسِلَ الْأَوَّلُونَ›› به برخی از بهانه‌های مردم برای عدم پذیرش اسلام اشاره شده است از جمله اینکه آیات قرآن و سخنان پیامبر را حرف‌های بیهوده و پراکنده و بی ربط می‌دانستند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: برخی می‌گفتند آنچه پیامبر می‌گوید از خودش بوده و خداوند چنین حرف‌هایی را نزده است، برخی دیگر حرف پیامبر را شعر و او را شاعر خطاب می‌کردند و مدعی شدند اگر حرف‌های پیامبر کلام خدا است برای ما معجزه‌ای را بیاورد تا بتوانیم قبول کنیم وایمان بیاوریم.

وی افزود: امروز نیز برخی همین حرف‌ها را به پیامبر نسبت می‌دهند و جوان‌ها و نسل جوان نیز بدون تحقیق و براساس احساسات جوانی آن باور می‌کنند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: تورات و انجیل تحریف شده امروز را حتی یهودیان اصراری بر پذیرش آنکه این سخنان از حضرت عیسی و یا موسی است ندارند و حتی علمای یهودی و مسیحی نیز معانی امروز تورات و انجیل را قبول ندارند و معتقدند باید معانی تورات و انجیل را تفسیر کنند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: برخی از یهودیان و مسیحیان گفتند تورات و انجیل حرف خدا و عیسی و موسی نیست بلکه شخصی که حال خوبی داشته است مطالب تورات و انجیل را نوشته و به نام خدا و عیسی و موسی به ما دادند در حالیکه همه این‌ها الفاظ و معانی است که ما از آن به عنوان اسطوره و نماد نام می‌بریم.

وی افزود: امروز نیز برخی از روشنفکران برای اینکه حرفی جدید و نو برای اسلام داشته باشند همان حرف‌هایی را که در رابطه با تورات و انجیل زده شده است برای اسلام و قرآن می‌گویند و آن را انکار می‌کنند و کلام خدا را در قرآن زاییده فکر و ذهن پیامبراکرم دانسته که دیگران گفته است و آن‌ها آن را نوشته و نام آن را تجربه نبوی گذاشته اند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: آن‌ها معتقدند خدا وحی نفرستاده بلکه پیامبر تجربیات خود را نوشته و مدعی پیامبری شده است و امروز نیز شخصی به نام سروش که ابتدای انقلاب در رسانه ملی تفسیر قرآن و نهج البلاغه می‌گفت همه را انکار کرده و قرآن را تجربیات شخصی پیامبر دانسته و به خیال خام خود حرف نو زده است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: حرف امروز سروش نیز حرف نو و جدیدی نیست چرا که ۱۴۰۰ سال قبل برخی همین حرف‌های سروش را زدند و آنچه که پیامبر گفت آن‌ها به خواب و رویا تعبیر کردند و او را شاعر معرفی کردند.

وی افزود: قرآن در ۱۴۰۰ سال قبل و قرآن امروز اعلام کرده است هرکس با هر دانش و علمی اگر توانست حتی یک سوره مانند سوره کوثر که ۱۰ کلمه دارد بیاورد که زیبایی ۱۰ کلمه سوره کوثر را داشته باشد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: خداوند در قرآن بار‌ها اعلام می‌کند حرف‌های قرآن شعر و سخن پیامبر نیست، چرا که اگر پیامبر خدا با وجود اینکه اشرف مخلوقات است یک جمله‌ای از خودش بگوید که آن را به خدا نسبت بدهد مجازات می‌شود.

وی افزود: هریک از واژه‌های قرآن کلام خدا است، اما کسی که نخواهد بپذیرد قرآن کلام خدا است حتی اگر بالاترین و بهترین معجزات را هم بیاورید ایمان نخواهد آورد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر با چنین انسان‌های غیر منطقی که قرآن و پیامبر را منکر می‌شوند روبرو شدید با آن‌ها بحث جدال نکنید چرا که پیامبر به آن‌ها می‌گفت دنبال کار خودشان باشند تا روز قیامت حقیقت برایشان روشن شود.

وی افزود: آن‌ها از پیامبر خواستند یک کتاب به نام آن‌ها و برای آن‌ها از خودش بیاورد تا آن‌ها هم به او ایمان بیاورند، اما پیامبر در پاسخ به آن‌ها می‌فرماید، به اندازه کافی آیه و سوره برایتان آورده ایم./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات