۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۹۴۵۹۲
مدير حوزه علميه كاشان:

تقويت مدارس علميه كاشان در دستور كار است

تقويت مدارس علميه كاشان در دستور كار است
مدير حوزه علميه كاشان فعاليت تخصصي حوزه هاي علميه را قابل تقدير دانست و گفت: يكي از برنامه مديريت حوزه علميه كاشان تقويت مدارس علميه كاشان است.
حجت الاسلام منصور فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، تخصصی شدن حوزه‌های علمیه را ویژگی حوزه دانست و گفت: امروز حوزه‌های تخصصی با حداقل ۱۵ رشته تخصصی فعالیت دارند که هرکدام از آن رشته‌های تخصصی زیر مجموعه‌ها و محور‌های خاص خود را دارند.

وی فعالیت تخصصی حوزه‌های علمیه را قابل تقدیر دانست و افزود: یکی از برنامه مدیریت حوزه علمیه کاشان تقویت حوزه ها، آوردن سطوح عالی حوزه در حوزه کاشان و بخش تخصصی بود.

به گفته وی، شهرستان کاشان در حال حاضر تنها شهرستانی است که به دلیل کثرت حوزه‌های علمیه مدیریت آن مستقل است و استانی فعالیت دارد.

حجت الاسلام فرجی در ادامه از دریافت اخذ مجوز تدریس کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه کاشان خبر داد و با اشاره به اینکه دروس خارج حوزه کاشان مورد تأیید حوزه قم قرار دارد، اظهار داشت: طی دو سال برای حوزه علمیه کاشان مجوز تدریس کارشناسی ارشد و دکتری اخذ شد.

مدیر حوزه علمیه کاشان همچنین اخذ رشته‌های تخصصی برای مدارس علمیه کاشان را همراه با فرایند دشواری دانست و گفت: با تلاش مضاعف مجوز همه رشته‌های تخصصی از جمله تاریخ و تبلیغ، نهج البلاغه و کلام و فلسفه برای کاشان اخذ شده است که تنها مشکل مکان بود که آن نیزدر حال آماده شدن است.

وی با اشاره به اینکه هیچ دانشگاه و هیچ حوزه‌ای در کشور نمی‌تواند طی دو سال به چنین موفقیتی برسد، افزود: این موفقیت حوزه علمیه کاشان را هیچ شخصی نمی‌تواند به نام خود مصادره کند چرا که اخذ مجوز تدریس کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه کاشان به دلیل ظرفیت‌هایی که شهرستان دارد، اما از این ظرفیت استفاده نشده بود.

حجت الاسلام فرجی یادآور شد: قبل اخذ مجوز تدریس کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه کاشان، دغدغه اصلی طلاب مدارس علمیه کاشان این بود که بعد از ۶ سال تحصیل برای ادامه تحصیل باید به قم می‌رفتند و هزینه‌های چندین برابری را متحمل می‌شدند، اما امروز طلاب مدارس علمیه کاشان می‌توانند تا مدرک دکتری و اجتهاد را در مدارس علمیه کاشان ادامه دهند.

وی حوزه علمیه کاشان را در رتبه هفتم نخبه‌های کشور اعلام کرد و افزود: کمیت اساتید، نزدیکی به قم، حضور طلاب از استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور از مؤلفه‌های موفقیت حوزه علمیه کاشان است.

مدیر حوزه علمیه کاشان تعداد مدارس علمیه این شهرستان را ۱۹ مدرسه علمیه برادران و خواهران اعلام کرد و یادآور شد: شهرستان کاشان به لحاظ تعدد مدارس علمیه و طلاب در رتبه ششم بعد از قم، تهران، مشهد، اصفهان و اهواز قرار گرفته است./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات