۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۹۴۵۸۱
مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت:

کاهش شدید بودجه قرآنی 98 فاجعه‌ای بسیار بزرگ است

کاهش شدید بودجه قرآنی 98 فاجعه‌ای بسیار بزرگ است
محمدی گفت: کاهش شدید بودجه قرآنی طی سال 98 فاجعه‎ای بزرگ است که بی‌توجهی سیاستمداران و دولت‌مردان به فعالیت‌های قرآنی را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی امروز در نشست خبری «ارائه گزارش بودجه‌های دریافتی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور» در جمع خبرنگاران گفت: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت مردمی است به همین دلیل ایجاد شفافیت در امور مختلف از اصول اصلی و راهبری عملکردی آن است.

وی با اشاره به گزارش اشتباهی که درباره دریافت مبلغ کلان به نام برخی موسسات از جمله اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت منتشر شده بود، عنوان کرد: طی دو سال اخیر به هیچ وجه هیچ اعتبار کلانی به حساب موسسات واریز نشده است اگر هم چیزی بوده به حساب معین واریز شده است که به صورت امانت در اختیار دستگاه‌ها و نهادها قرار می‌گیرد.

محمدی درباره حساب معین، اظهار کرد: این حساب به دلیل خلاء قانونی در بازگشت اعتبارات است که دستگاه‌ها و نهادهایی که مدارک آنها کامل نشده در این حساب قرار می‌گیرند بدون اینکه در آن دخل و تصرفی کنند.

مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت افزود: حساب معین برای اتحادیه و موسسات چیزی جز دردسر نداشته است؛ اگر چه ما با قرار دادن آن در بانک رسالت توانستیم برای برخی موسسات وام‌هایی را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: آنچه به عنوان شایعه پخش شده که تشکل‌های قرآن و عترت اعتبار کلانی دریافت کرده همان حساب معین است که صرفا یک یا دو درصد آن حق الزحمه بخش اجرایی است.

محمدی با تشریح گزارشی از اعتبارات قرآنی در سال‌های پیش درباره اعتبار قرآنی سال 97 عنوان کرد: اواخر سال 97 حدود سه میلیارد و 640 میلیون تومان به اتحادیه پرداخت شد که از کل آن 450 میلیون تومان برای اتحادیه و دو میلیارد و 200 میلیون تومان آن برای پرداخت 60 درصد باقی مانده از قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی بود که پیش از این با سازمان‌ها و دستگاه‌هایی نظیر سازمان اوقاف، بنیاد شهید، قوه قضاییه و برخی دیگر بسته شده است.

مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت ادامه داد: از مبلغ یک میلیارد و 450 میلیون اعتبار تخصیص یافته برای اتحادیه؛ 350 میلیون تومان برای حمایت از 15 دوره تربیت مربی حفظ، 400 میلیون برای حمایت از 20 دوره تربیت معلم آموزش عمومی قرآن، 125 میلیون برای آموزش عمومی حفظ قرآن در 100 منطقه، 125 میلیون آن برای آموزش عمومی قرآن در مناطق محروم، و 125 میلیون دیگر برای حمایت دوره آموزش تفسیر قرآن در مناطق محروم و پرخطر فرهنگی هزینه شد.

محمدی در پایان درباره اعتبارات قرآنی لایحه بودجه سال 98 از سوی دولت، گفت: کاهش شدید بودجه قرآنی طی سال 98 فاجعه‎ای بزرگ است که بی‌توجهی سیاستمداران و دولت‌مردان به فعالیت‌های قرآنی و مباحث فرهنگی کشور را به نمایش می‌گذارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات