۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۹۴۵۷۷
در نشست خبری تشریح شد؛

خدمات آستان قدس رضوی به زائران

خدمات آستان قدس رضوی به زائران
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با بیان این که بزودی تحول عظیمی در حوزه حرم مطهر رضوی رخ می‌دهد، گفت: تمام پارکینگ‌ها تبدیل به رواق می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهندس سید خلیل منبتی معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در حرم مطهر رضوی گفت: در مراسم‌های بزرگ حرم همیشه نگران باران، سرما و گرمای زائران هستیم.

وی افزود: پارکینگ‌های حرم مطهر جمع آوری و تبدیل به رواق خواهد شد ۲۰۰ دستگاه خودرو زائران را از محل‌های مشخص شده به حرم انتقال می‌دهد در اماکن متبرکه از هنگام ورود زائر ۱۲۰ فرآیند خدماتی ارائه می‌شود.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با ارائه عملکرد سه ساله اخیر یاد آور شد: طرح معین الضعفا هفته‌ای ۴۰۰ نفر زائر کم توان را به حرم مطهر رضوی برای زیارت می‌آورد در اطراف حرم مطهر گشت داریم و زائران فاقد مکان را به محل اسکان راهنمایی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که در راه مانده اند با هدایت معاونت رفاه وجهی را به عنوان خرجی دریافت و به شهرشان باز می‌گردند ودر بخش امانات سالانه ۱۶ میلیون قطعه امانت می‌گیریم تلاش برای ارائه خدمت به زائران از بدو ورود به مشهد با صرف غذا در مهمانسرا آغاز می‌شود.

منبتی تصریح کرد: در سال ۹۴ مهمانسرای حضرت روزانه از هزار و ۵۰۰ زائر پذیرایی می‌کرد، ولی الان این رقم با میهمانسرای غدیر به ۲۰ هزار نفر در روز رسیده است مهمانسرای غدیر با کمک ۲۰ میلیاردی یک خیر تجهیز و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به ایام پیک حضور زائر در مشهد گفت: در ایام پیک زائر و در مناسبت‌ها میهمانسرا روزانه ۷۰ هزار غذا طبخ و در اختیار زائران قرار می‌دهد. ضمن آن که در ایام ماه مبارک رمضان روزانه ۱۴ هزار نفر سر سفره افطار نشسته و ۱۰۰ هزار نفر با افطاری سبک پذیرایی می‌شوند.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی افزود: توزیع دعوتنامه مهمانسرا به صورت الکترونیکی و با آپ نعیم رضوان بر روی موبایل‌ها قابل دریافت است پس از ثبت نام و ارسال شماره ملی قرعه کشی شده و سپس با ارسال پیامک به مهمانسرا دعوت می‌شوند.

وی یادآور شد: پخت آش نذری یکی دیگر از اقدامات ماست و روزانه به ۵ هزار نفر از محرومان حاشیه شهر مشهد آش داده می‌شود همچنین در برخی از مدارس نیز توزیع می‌شود صبحانه مهمانسرا اغلب در اختیار دانش آموزان مدارس است و البته در کنار آن زائران نیز بهره می‌برند.

منبتی در پایان خاطر نشان کرد: ۷۵ درصد زائران به صورت پیاده به حرم می‌آیند حدود ۳۵ درصد زائران از ورودی باب الجواد و باب الرضا ۳۵ درصد از ورودی طبرسی ۱۰ درصد از ورودی شیخ طوسی و ۱۰ درصد از ورودی شیخ حرعاملی هستند که برای حضور آنان برنامه‌های مختلفی داریم./934/پ202/ب1
ارسال نظرات