۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۹۴۵۷۵
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی:

حل مشکلات تنها با تکیه بر ظرفیت های درونی ممکن است

حل مشکلات تنها با تکیه بر ظرفیت های درونی ممکن است
حجت الاسلام جلیلی گفت: مسیر حل مشکلات کشور تنها در تکیه بر ظرفیت های درونی کشور و رفع وابستگی به بیگانگان خلاصه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی امروز در جمع اساتید معارف اسلامی این مرکز آموزش عالی با اشاره به این‌که چهل سالگی انقلاب اسلامى نشان از تکامل این نهضت مردمی است، اظهار داشت: امسال علیرغم توطئه‌های مختلف دشمنان جشن‌های دهه فجر با شکوه هر چه تمام برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامى ایران در طول چهار دهه گذشته پویایى و بالندگى خود را حفظ كرده و توانسته است بر مشكلات متعددى غلبه کند، افزود: انقلاب اسلامی در مسیر تحقق ارزش‌ها و آرمان‌ها گام‌های بزرگی برداشته است و در این مسیر با بدعهدی‌های متعدد غرب به ویژه آمریکا مواجه بوده است.

حجت الاسلام جلیلی با اشاره به این‌که تجربه‌های مفید گذشته انقلاب اسلامى و ملت ایران، چراغ راه آینده كشور است، تصریح کرد: براى حل مشكلات و معضلات كشور راه‌هاى مختلف ارائه و نسخه‌هاى متنوعى پیچیده شده است؛ اما مسیر حل مشکلات کشور تنها در تکیه بر ظرفیت های درونی کشور و رفع وابستگی به بیگانگان خلاصه می شود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور ادامه داد: عده‌ای راه حل مشکلات را در وابستگى به بیگانه و بهره‌بردارى از توان قدرت‌هاى بزرگ مى‌دانند و اعتماد به الگوى توسعه غربى را پیشنهاد مى‌دهند. اما در نقطه مقابل، دیدگاهى دیگر بر اتكا به خود و توان و استعدادهاى داخلى تكیه دارد و با محور قرار دادن دكترین «ما مى‌توانیم» نسخه‌هاى بومى را براى درمان دردها چاره ساز مى‌بیند.

وی افزود: آنچه در چهل سال گذشته انقلاب اسلامى اتفاق افتاده، اذعان به این حقیقت است كه راهبرد «ما مى‌توانیم» تضمین‌كننده استقلال كشور و راهگشاى عبور از بحران‌هاى مختلف بوده و مى‌تواند آینده نظام اسلامى را تضمین كند؛ باید به این حقیقت ایمان داشت که روحیه جهادی و انقلابى رمز پیشرفت كشور است.

حجت الاسلام جلیلی افزود: اولین تجربه حاصل شده در طول چهل سال ایستادگى، درك عمومى این حقیقت است كه پیشرفت كشور و تحقق آرمان‌ها جز با حفظ و تقویت روحیه انقلابى در جامعه ممكن نخواهد بود. انقلابی‌گرى یعنى تسلیم وضع موجود نشدن و براى تحقق آرمان‌هاى بزرگ الهى و انسانى مجاهدت كردن و منافع فردى را در راه آرمان‌ها نادیده گرفتن.

مسؤول نهاد رهبری پیام نور استان اعتماد به توان داخلی را یکی از مهم‌ترین روش های حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی دانست و گفت: جوانان در چهار دهه اخیر در همه فعالیت‌ها پیشگام بوده‌اند و دستاوردهاى قابل ملاحظه‌اى را براى کشور رقم زده‌اند. جوانان با حضور در عرصه‌هاى مختلف، توانایى و كارآمدى خود را به اثبات رسانده و كارنامه درخشانى براى خود رقم زده‌اند./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات