۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۹۴۵۵۳
استاد حوزه علمیه قم:

نفاق و دو رویی موجب بی دینی می‌ شود

نفاق و دو رویی موجب بی دینی می‌ شود
حجت الاسلام رمضانی با اشاره به پیش آمدن جریان نفاق بعد از رحلت پیامبر تصریح کرد که نفاق و دو رویی موجب بی دینی می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن رمضانی استاد حوزه پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی به تبیین ریشه های نفاق در دوران پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) پرداخت.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام در مناسبت های مختلف حضرت علی(ع) را به عنوان امیرالمؤمنین و جانشین خود معرفی کردند که از جمله آنها دیداری است که پیامبر هشتاد نفر از عرب و عجم و جمعی دیگر را حاضر کرد. حضرت در این جلسه فرمودند: «خداوند اولی و سزاورتر به من از خودم هست و من بر شما از انفاس خودتان اولی هستم، خدا هرچه امر و نهی کرده انجام می‌ دهم و شما هم هرچه گفتم موظف به اطاعت هستید، پس این علی بن ابی طالب خلیفه و جانشین من هست و بر شما واجب است که از او اطاعت کنید».

وی با اشاره به عقد اخوت پیامبر گرامی اسلام(ص) با حضرت علی(ع) ابراز داشت: پیامبر در یکی از جنگ ها امیرالمؤمنین(ع) را برادر، وصی و جانشین خود معرفی کردند و جریان اصلی هم که مربوط به روز غدیر خم است.

سخنران این مراسم در ادامه تصریح کرد: متأسفانه جریان نفاق در جامعه اسلامی نگذاشت که حکومت و امامت در مسیر اصلی خودش قرار بگیرد و دنیا طلبان وظیفه خود را انجام ندادند و تنها حامی و جان نثار امیرالمؤمنین(ع) را نیز به شهادت رساندند.

وی با تأکید بر این که جریان نفاق امروز هم در سراسر جهان خودنمایی می‌ کند، گفت: می‌ بینیم کار یک گروه منافق به نام مجاهدین خلق به جایی می‌ رسد که رییس منافقان با همسر فرد دیگری با این که عده طلاقش تمام نشده بود ازدواج می‌ کند.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: نفاق موجب می‌ شود که دست از دین برداریم، همچنانکه منافقان همواره حرف هایی نامربوط می‌ زنند و کارهایی ناشایستی به اسم دین انجام می‌ دهند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات